För högt för marsvin?

Nera

Trådstartare
Nu har jag satt in en "hylla" till mina marsvins tjejer.
Jag har en sån där vanlig bur med plastbotten och galler. Jag har satt hyllan så långt ner i gallret som det går. Om de skulle börja hoppa upp och ner på hyllan, kan det vara skadligt för dem då?
Jag tänker mest på att marsvin ju är rätt tunga i bakdelen och om det kan vara påfrestande att då hoppa mycket?

:confused:

Sv: För högt för marsvin?

Har läst nånstans att världsrekordet för ett marsvin är 35 cm eller nåt. Så hoppa kan dem, mitt marsvin kunde hoppa hela 10 cm...:rofl:

Kan inte tänka mej att det skulle vara några problem,så har mina marsvin haft det i snart 6 år!
De älskar sin utkiksplats och visst kan de hoppa..inte som en kanin men småskutt,hade en gång ett marsvin som alltid försökte hoppa upp i sängen....funkade inte så bra men det förstog inte hon;)

Inte hoppa riktigt kanske, men skutta upp en liten bit iaf. Det är inte riktigt så jag tänker sätta hinder i buren men jag tänkte det som en utsiktsplats där de kunde hålla koll ;)
Sen kom mamma och undrade om det var bra när de är så tunga bak, så då blev jag osäker.

Alla: Tack för snabba svar :bow:

Det krävs högre höjder än vad dom lyckas hoppa upp på för att dom skall skada sig på nedvägen.
Du behöver med andra ord inte vara orolig över att dom skall skada sig. Marsvin är förvånansvärt tåliga och hållbara.

Jag har två hus med en bräda mellan så de kan springe som de vill på höjden. Och husen är på 22 cm och det är där alla grisar brukar ligga och sova :D

Tror inte att det är skadligt för dem. Sålänge de kan hoppa upp, kan de ta sig ner oskadda :)

Oki :p fick för mig att de nästan inte kunde hoppa alls :p men då fick man svar på de me :D

Okej, då kan jag vara lugn då. Men de är nöjda med att krypa under och gosa än så länge :D

Kan de hoppa upp kan de hoppa ner :D Mina marsvin hade ett hus förut på 20-25 cm i höjd, det ena brukade ligga ovanpå huset och det andra under :D Dom tar inte skada av att skutta lite.. Mina brukar hoppa högt över matskålen också haha

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 648
Senast: Enya
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag behöver hitta idéer på billig mat! Problemet är att när jag googlar efter tips på billig mat så får jag bara fram en massa saker som...
2
Svar
24
· Visningar
2 529
Senast: cassiopeja
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 593
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 776
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama