Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det är inte så ovandligt att de går för 500 000kr. Vet en ponny som gjorde det, då den bara hade gått MSV en gång.
Då gav dom ju typ på tok för mkt! En ponny som startat Msv en gång har ju egentligen inte gjort någonting, och finns för 100.000 kr, då är det ju bara onödigt att betala 400.000 mer när man inte ens vet om den kommer kunna gå svår och på så vis dra vinst hos dom som köpte och senare ska sälja ponnyn! Sedan beror det ju ganska mkt på hur "pengaberoende" säljarna är, ponnyn kanske är värd mkt mindre än en annan, och så kommer en sån där rik familj med en dotter som vill börja rida och då köper dom en elitponny på en gång, tror att ponnyn har gått högt, men den har i själva verket inte gått mer en msv en gång.. det är oschyst både mot köpare och hästen, efetrsom det antagligen kommer ställas för höga krav på den!
skrev föresten att Jag aldrig har sett en ponny för en miljon kr, men har du det så, fine for you!
Tycker att priserna på ponny är enormt höga, min första d ponny hade gått LA hoppning och kostade 25 000 . fast det var länge sen.
vet själv när jag sålde en ponny som gick upp till LA, med bara en plac. Vi satte ut honom för 75 000 och det ringde inte eb kotte. Då satte vi ut honom för 130 000 bara för att se vad som hände och vips. vi blev ner ringda och vissa blev nästar förbannade på oss för att vi hade sålt honom.
ganska konstigt. men ju dyrare hästarna desto mer tror man att de kan. och är det en ponny som har res. i tex. msv och kostar under 100 000 då brukar man ju säga "vad är det för fel på den"..
Det du säger kan nog stämma, var med om något liknande förra året faktiskt, vi satte ut min 3åriga D-ponny på annons för 40.000 kr, en ringde, men var sedan inte intresserad, efter ett tag provade vi sätta ut henne för 100.000, bara på skojj, och samma dag ringde 4 st, och hon var såld en vecka senare.. Märkligt egentligen!
Då gav dom ju typ på tok för mkt! En ponny som startat Msv en gång har ju egentligen inte gjort någonting, och finns för 100.000 kr, då är det ju bara onödigt att betala 400.000 mer när man inte ens vet om den kommer kunna gå svår och på så vis dra vinst hos dom som köpte och senare ska sälja ponnyn! Sedan beror det ju ganska mkt på hur "pengaberoende" säljarna är, ponnyn kanske är värd mkt mindre än en annan, och så kommer en sån där rik familj med en dotter som vill börja rida och då köper dom en elitponny på en gång, tror att ponnyn har gått högt, men den har i själva verket inte gått mer en msv en gång.. det är oschyst både mot köpare och hästen, efetrsom det antagligen kommer ställas för höga krav på den!
skrev föresten att Jag aldrig har sett en ponny för en miljon kr, men har du det så, fine for you!
*KL*Men ponnyn kanske har kap. för att gå svår hoppning, det brukar man ju kunna se.
Och om du aldrig har sett en annons på en ponny för en miljon så är det inte så konstigt. "Värsting ponnyna" går i mellan ett visst folk. De kommer sällan ut på annons utan de flyttar runt mellan de "rika barnen"..
i de kretserna, där ponnysarna kostar kring miljonen brukar det vara ganska "hemligt" och de avslöjar inte för någon vad de fick köpa ponnyn för. oftast är det så. och dom som har så mycket pengar behöver inte säga att de har det för jag kan lova att det syns!
De som säljer dyra ponnyer och hästar tjänar på att skapa rykten om dyra affärer. Det är så det funkar. Så även om man kan tro att det är hemligt så ser de ändå till att det blir rykten. Rykten som inte alltid är helt sanna.
så kanske det är men de som är dyra, men inte de som är JÄTTE DYRA! tro mig jag vet..