FÖÖÖÖL!

Aja baja, nu ska vi inte vara sånna... ;) :angel:

Tll Xeline: Vi köpte henne dräktig, kruxet var bara att just den biten av information hade hamnat på avvägar och kom aldrig fram till oss. Hur nu det gått till, vet "ingen". :angel:

Nu får vi bara hoppas att det vägen med lillen, han fick åka hästambulansen in till Ultuna i morse. :cry: Han är lite för tidigt född och har inte orkat resa sig själv utan fått matas med napp. För att inte riskera ngt så bestämdes det med vet. att vi åkte in med honom.

Han är ganska piggelin nu och försöker ta sig upp, men har inte fått till snitsen riktigt. I morse var han dock mer frånvarande och hade låg temp, så vi vågade inte vänta utan åkte istället. :crazy: Han har full uppmärksamhet där iaf. Vi tror det var åtta st. sammanlagt som väntade på oss när vi kom! :idea:

Oj då, hoppas att den lille mår bättre snart, det är inget kul när fölen blir dåliga.
Har oxå fått åka upp till Ultuna med föl och moder.

Håller tummarna för dig och fölet.

...och jag vet en väldigt känd travtränare/kusk som hade en tvååring som han trodde var en hingst...men det var det INTE.. :angel:
Han hade den alltså i träning ganska länge.. :D

När det kom ut att han hade gjort bort sig så slog dom stora rubriker i Travronden...
:devil: :devil:

AM

Typiskt grabbar, de är lite senfärdiga att ta sig upp från liggande ställning (ironi!) :D

En tröst till dig (?) är att ett stuteri nära mig fick för många år sedan ett hingstföl (arab) nästan 6 veckor för tidigt (prematur), men den hade lite underhudsfett och päls.. den överlevde faktiskt 'mot alla odds' tack vare en enorm omvårdnadsinsats :love:

Ja guuuud, vad skämmigt.. kommer ihåg den 'episoden', han kan inte varit sååå noga med rengöring mellan juverhalvorna på sitt 'sto':rofl:

Ojdå ! Men har ni fått tag på någon form av språngrulla nu då ? Så ni vet vem som är lillens pappa ? (Det står bergis i den tidigare tråden...)

I vilket fall som helst så får vi hoppas att lilleman piggar på sig snabbt !

Vi hade en fölunge för ett par år sen i vårt stall där det varken fanns snopp eller höna vid en första anblick. Vi förstod att det var en hingst för den kissade som en hingst, men han gömde snorren ganska länge !

Var det inte så att hingsten blev dräktig :rofl: :rofl:

Mia...GRATTIS till lillgrabben....jag får inga bebsar i år..*surläpp* :angel:

Senaste nytt på bebisfronten.

Lilleman kan både stå och äta själv nu, men får komma hem tidigast fredag/i helgen för säkerhets skull. :love: Han är sin fars första föl som föds öht och både hingstägaren och den fd holländska ägaren är informerade om vad som händer/hänt med honom.

Tack för alla lyckönskningar och tumhållningar, det verkar som det gör susen. Peppar, peppar... :p :idea:

P.S. Lite kuriosa. Eftersom vår veterinär som ringde in och skickade oss på remiss till Ultuna är verksam inom travet, blev de inskrivna som travare när vi kom igår! :D Det blev lite lustiga missförstånd när vi förklarade att vi köpte henne för att tävla med och inte visste om dräktigheten och de trodde hon var starthäst. ;) De tyckte hon var väl stor för att vara en travare... :angel: D.S.

KOmmer inte riktigt ihåg hur det var.
Har för mig att det blev fel redan på frysmärkningsstadiet och att sto kontra hingst fick varandras nummer.

När sedan hästen kom till "han ni vet" så stod det ju i pappren att vederbörande var en hingst.
ingen brydde sig att kolla förrän hästen var inkörd och kom ut på banan. :p

Då var det någon som sa att den hästen är ju fel!
Det är ju ett sto! :eek:

Va? Sa tränaren... näää det är en hingst, ju. :confused:

Så det var väl bara upp till bevis.
Och detta fick Travronden reda på och..ajaj vad skämmigt för den oerört erfarna hästkarl. :devil: :devil:

Hahaha!!!! :rofl: :rofl:

AM

Jag måste bara gratta till det här ochså och
självklart kommer ett namn förslag här:)

Efterssom han är efter Clint är väl dirty Harry ett bra namn:)

Re: Senaste nytt på bebisfronten.

Härligt att det gått bra med 'lillen'... GRATTIS :)!!!

:rofl: Ja, min sambo har redan röstat på det namnet men konstigt nog blivit nedröstad av oss andra... ;) :angel:

Håller med dig, vem skulle vilja heta 'Dirty Harry'.. inget namn för en ståtlig hingst precis ;)

Har du fått hem din 'travhingst' nu???

Den fadäsen var också kul.. först var han ett sto, sen blev han en travare :rofl:

Hoppas allt är bra!!!

Nej, vi bestämde oss för att låta honom stå inne över helgen för säkerhets skull, så på måndag kommer en liten halvblodshingst hem från Ultuna. :bow: :idea: Jag ska ordna bilder på dem om vi får tag på ngn digitalkamera. :D

Över helgen.. kostar inte det 'skjortan' då?
Men, visst är LIVET viktigare än KRONOR.. jag förstår dig till fullo :)!!!

Han är nog ämnad för eftervärlden.. med den starten :love:

Liknande trådar

Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 763
Senast: AbCdE
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 048
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har verkligen snöat in på att lära mig mer om hormoner och hälsa nu, och jag älskar verkligen känslan av att vara driven av ett...
Svar
0
· Visningar
1 655
Senast: cassiopeja
·
Hästhantering Jag har för 3 mån sen köpt min första egna häst, ett 8-årigt sto, polsk import (polsk angloarab). Jag har hållt på med många hästar med...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
16 915

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad Gör Ni På Toaletten?
  • Rumsväxter 2

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat