Fönsterputs

turbofling

Trådstartare
Vi har manga och stora fönster och jag letar efter tips för att göra fönsterputsningen enklare. Nagra fönster gar ner till golvet och man öppnar övre halvan sa det är svart att na ner ordentligt. Inget fönster är i markplan.

Har ni ngt tips hur jag kan göra? Fungerar "fönsterputsmaskiner" bra?

Sv: Fönsterputs

Den putsar mycket bättre än vad jag gör utan maskin. Tycker jag prövat massa olika sätt men det blir alltid flammigt eller randigt som syns när solen ligger på.
Maskinen ger ett perfekt resultat!

Jag har Kärchers fönstertvätt. Visst, jobbet går snabbare, men inte mycket snabbare...
När du själv ska tvätta fönster så sprayar du ju fönsterputs på fönsterna och sen drar du med en skrapa, du gör samma sak här, bara att maskinen som fungerar som en vattendammsugare suger upp fönsterputsen du drar ner från fönstret. Så det enda som egentligen är skillnaden är att du slipper torka bort fönsterputsen som rinner längst ner på fönstret.

Jag köpte en i våras (den gula) när vi gick från en lägenhet med tre fönster och en altandörr till ett hus med 20 fönster (nu har vi dock bara 17 kvar) och visst, jag drar mig inte för att putsa fönsterna, men det är ju inte det roligaste man kan göra i världshistorien.

Det finns olika varianter av Kärchers fönstertvätt, den vita är nog större och kraftfullare om jag inte minns fel. Hittar man en för ett bra pris (under 500 kr) så tycker jag man kan unna sig en sån. :)

Jag har tidigare inte haft ngr problem med att tvätta fönster, det har alltid blivit bra men inte nu i nya huset. Största problmet är att fönstrena är sa stora sa att jag inte nar ordentligt.

Jag var lite nällad att köpa en Kärcher, men eftersom jag fullständigt avskyr märket har jag dragit mig in i det sista.

Slutade med att jag köpte ny päls till skrapan och ett fantastiskt putsmedel att hälla i vattnet. Blir verkligen inte en rand, och snabbt som ögat går det. Några drag med pälsen, tre drag med skrapan, torka skrapan - ena sidan av fönstret klar.

Låter som du behöver teleskop-skaft?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 748
  • Artikel Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 458
Senast: Yeah but
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 161
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Jag har haft ont i halsen sen mitten av april, jag har varit på vårdcentralen ett antal gånger och igår fick jag komma till...
2
Svar
34
· Visningar
2 408
Senast: Unafraid
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar