fönster till transport

Sv: fönster till transport

Jag (eller min pappa ;) ) satte stödben på min transport, vi köpte stödben + fästen på biltema, kostade runt 250 - 300:- för 2 st stödben har jag för mig. Har man bara grejer hemma så fäster man dom lätt.

jag råkade köra sönder ett stödben då jag var stressad till en träning :o så jag köpte ett separat nytt, kostade 90:-

VA?! Min pappa som sa att de var skitdyra!! Jaa, det blir minsan en tripp till biltema imorgon, tack för hjälpen!!:bump: :bump:

Själva stödbenen kostar 59 kr/st på Biltema. Med vev 99 kr/st (OBS, kolla hur mkt vikt de tål, den med vev tål bara 300 kg/st!!!)

Ja 300 kg var ju inte så mycket, hoppas det finns starkare :bump: :bump: .

En fråga till som uppkom när jag låg och sov i natt, haha.. Vad kostar det att sätta in en taklucka och vart kan man göra det?

*knapplån*

vilka typer av firmor kan fixa fönster i transporten?
jag har planer för att sätta dit fönster i vårat gamla kylinge men har ingen aning om vart jag ska vända mig...

Jag ringde vv och frågade och de rekommenderade att vända sig till närmst glasmästare för det var billigast.

kl

ni som funderar på att sätta in fläkt, var sätter ni den? På sidan av transporten eller i taket?

Taket. Den suger ju in luft, och då vill jag dels ha den så högt som möjligt (dvs taket), och att luften kommer in 'uppifrån'. Måste dock klura lite mer VAR på taket jag vill ha den, men lutar åt så långt fram som möjligt. Men gäller ju sätta den så den insugna luften ite sugs ut genom något annat ställa lika fort.

Vi satte in 2 stora bra fönster i vår förra transport för några år sen, det kosta 800:- tror att priset har stigit ngt ...
transporten vi har nu har vi målat inne med vanlig färg till hus & så ..

Alexandra, måste fråga, exakt vilken fläkt är det nu nämner?

Håller också på och kollar upp fönster och ventilationer, tänkte sätta ett öppningsbart fönster (eftersom jag har fronturlast), men vill ha lite mer ventilation och då verkar ju denna fläkten som nåt.

Förresten, det sitter en fläkt bak i min Kylinge, nån som vet hur den funkar?

//E

vad är det för öppningsbart fönster du har tittat på? pris? Jag fick bara uppgift om fasta att sätta in.

Det har jag kollat genom min Kylinge ÅF, ska vara mycket enklare att sätta in eftersom det är en fast ram. Priset har jag inte fått säkert, men nånstans runt 1500-2000 utan isättning, ca 2500 om de sätter in det till mig. Tänkte kolla på andra ställen och se vad de tar.

Det är ett sånt fönster som många nyare släp har, som man trycker utåt så att det blir en glipa.

Ja sådana vill nog jag också ha i så fall. Har också en Kylinge, men kanske kan kolla sig för på andra ställen och se vad de tar för att sätta in dem.

KL. Vad tror ni om att sätta fläkten i hålet på dörren, där tallricksventilen sitter nu?

Oj, jag skall kolla vid tillfälle men den var dyr... ca 150-170:- litern

Får återkomma ang märke senare. men smidig att jobba med eftersom det gick att göra ren penslar och spill med vanligt vatten:banana:
Oj jösses vad ljust det blev :eek: :love:
Vattenbaserad våtrumsfärg sa du, hur dyr är den och av vilket märke köpte du?

Nu när jag ändå är på en sådan här tråd, vill jag fråga, min mellanvägg har "slagit sig" pga diverse djur som sparkat och lutat sig på den (inte mina utan innan jag köpte den). Den är alltså böjd som en banan och jag tycker mig se att det sakta blir värre. KAN man byta ut skivan, är det svårt? Har att tillgå en plåtslagarmorbror samt en pappa som kan ordna plyfa gratis.
Eller måste jag köpa en ny mellanvägg? :crazy: Jag är ju inte precis gjord av pengar.
Finns det begagnade mellanväggar att få tag på kanske? Som är lite rakare än min :p

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 501
Senast: manda
·
Utrustning Använde min hästtransport för att flytta möbler i helgen och upptäckte då att träet på nedre delen av rampen har murknat:cry: Det är... 2
Svar
31
· Visningar
2 485
Senast: MiniLi
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
3 946
Senast: jemeni
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 593
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Kattbilder #10
  • Valp 2025