fönster till transport

Sv: fönster till transport

kl

ni som funderar på att sätta in fläkt, var sätter ni den? På sidan av transporten eller i taket?

DSC00081.jpg

ser du den "lilla fläkten" uppe på taket långt fram. 350:- Jula.

DSC00069.jpg

Innifrån...

DSC00064.jpg

:bump: sååå nöjd.

Ser fint ut.räcker det för ett bra luftflöde att sätta den så långt fram?

Nja jag hoppas det, läste nämligen en undersökning ifrån SLU där de mätt upp hur luft beteer sig i transporter.
Och tvärtom vad man tror ... att ny luft kommer in framifrån, så kommer ny luft in bakifrån och letar sig gärna upp under tak.

Skall monter 2 mindre rosettventiler i övre luckan bak och hoppas på det viset att jag får cirkulation i vagnen.;)

Ser ju bra ut! Jag tänker härma dig ;)

Satt in ett öppningsbart fönster på mitt umesläp när jag köpte det, betalade 2000 kr för det med insättning .

Nja jag hoppas det, läste nämligen en undersökning ifrån SLU där de mätt upp hur luft beteer sig i transporter.
Och tvärtom vad man tror ... att ny luft kommer in framifrån, så kommer ny luft in bakifrån och letar sig gärna upp under tak.

Precis som du säger så beroende på transportens ventilation så kan det bli baksug. Om du inte har ngn riktig ventilation fram (som en äldre VV) och öppnar bakluckan så kommer definitivt luften bakifrån. Samma logik som säger att du inte ska köra med bakluckan öppen på bilen efterson det kommer att sugas in avgaser.

Vad som är den mest effektiva placeringen av fläkt vet jag inte, men din såg rätt ut i min ögon.

tack, jah hoppas det... blev nästan sugen på en till...:idea:
men gubben blir nog toookig då.:smirk:

*kl*

hur väl fungerar den där solcellsdrivna fläkten?
hur mycket sol krävs för att den ska funka?

jag letar med ljus och lykta efter sånnadära runda ventiler som man kan vrida på och reglera luftinsläppet lite, men hittar NADA! riktigt frustrerande.

Liknande trådar

Hemmet Mitt växthus börjar bli hemskt slitet och jag funderar på huruvida det är vettigast att renovera det eller om jag ska avvakta ett par år... 2
Svar
39
· Visningar
1 501
Senast: manda
·
Utrustning Använde min hästtransport för att flytta möbler i helgen och upptäckte då att träet på nedre delen av rampen har murknat:cry: Det är... 2
Svar
31
· Visningar
2 485
Senast: MiniLi
·
Anläggning Behöver hjälp att förstå hur detta ”omöjliga” kan ske! Min häst står i en utebox. Det är totalt två uteboxar som hör till stallet, så... 2
Svar
39
· Visningar
3 946
Senast: jemeni
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu... 2 3
Svar
41
· Visningar
4 593
Senast: starcraft
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Uppdateringstråd 31
  • Alternativ till försäkring