Fölvisning 2011

Sv: Fölvisning 2011

Ok, så det var ingen ASVH-domare eller SH-domare alltså? Det borde stå på protokollet vem som dömde =)

jag vet faktiskt inte avd hon har för erfarenhet.. vet bara att hon hade bedömt nån gång innan också.

Som jag skrev innan så bryr jag mej inte för detta va bara en tränings sak för fölen å en kul grej å va med på =)

Grattis (igen;)) Vi sågs i ringen, det var jag som hade skimmelstoet :D

Celia fick 777888 och klass I. Jag är nöjd med att hon fick bra betyg på sina rörelser. 7 på typ för att hon är liten, 7 på HHB för att hon är kort i ryggen (vilket var mitt avelsmål att korta upp mammas långa linjer) och 7 på benen för att hon var gracil. De sa att hon satte ner hovarna jämnt i backen så de noterade säkert att hon inte är helt korrekt men att det inte påverkade hennes rörelser. Mamma sätter också ner hovarna jämnt trots att hon är hjulig i bak.

Klart du ska vara nöjd! Det kan jusäkert bli så att hon rättar upp sig ännu mer när hon växer till sig, var inte hon oxå född lite sent?

Visade alltså mitt stoföl i lördags. Både fölet och hennes 4-åriga mamma som aldrig varit ute (med undantag för sin egen fölvisning och några löshoppningar) skötte sig utmärkt och resultatet blev 48 poäng :love:

Tack, och grattis själv till finfina poäng! :laugh: Såg bara din lite snabbt i ringen men hon såg jättefin ut!

Tack!:) Hon är e: Heartbeat-Corlensky G. Jag och pixbox/photobucket har inte varit kompisar på ett tag, ska se om jag kan fixa någon bild...

Tack! Hon är faktiskt riktigt fin, måste bara slipa på skritten... Åker ni till riksföl?

GRATTIS GÖREL! Till ditt Klass 1-föl. Hon fick ju jättefina poäng på alla tre gångarterna. Själv lyckas jag bara föda upp 44-poängare.....:( Alltid 1 poäng ifrån, det är min melodi.

Jag var också på Stjärnborg. Fin anläggning förresten.
Med min : VIVA LA DIVA LT
E: Camaro M U: Vienna(53) UE: Aerline H
visades som hoppföl. Hon fick ihop 44 p.
TYP: Välutv.Välprop.Ngt kompakt,För dagen överbyggd (7)
HHB: Rak hals, djup bål, Välmusklad ö-linje,
Ngt kort rygg, Långt kors. (8)
EXTR: Tåtrång fram, mest höger. Stora ledgångar,
Välbenad från sidan. (7)
SKRITT: Avspänd, Vägvinnande. (8)
TRAV: Taktmässig, Ngt kort. (6)
(Hon ville inte trava alls, bara galoppera).
GALOPP: Rytmisk, Vägvinnande, Bra bakbensaktion (8)

Jag är mycket nöjd. Trots 6:an på traven. Synd att jag inte hann träffa dig.

Nej vi hoppar det... Mammahäst Ellen är dräktig + att det är en bit att köra. Han var ganska mör på slutet i lördags så det känns bäst att stanna hemma.

Åker du?

OK. Nej, jag hoppar nog också över. Min fick ju 6:a på skritten, och då har man nog ingenting på riksföl att hämta... Om jag hade känt att hon brukar skritta för en 8:a kanske jag hade åkt, men just nu är det nog inte mer än max en 7:a tyvärr. Det kommer mer och mer och blir nog bra till slut:)

Va tråkigt att ni inte ska åka :( Jag hade åkt oavsett om jag skulle kommit sist:p Är ju kul att höra vad folk har att säga om sin lilla fölis, dessutom är det ju bra träning :)

Knapplån*

Visade min fölis idag på Vretaskolan i Östergötland. Domare Ove Stenson

Castor född 24/6, e Zuidenwind ue Gauguin de Lully uue Flamingo

TYP: välutvecklad, harmonisk 8
HHB: välansatt ngt bred, bra bog, välmusklat kors 8
EXT: ngt uttåad bak, lindrigt tåvid vänster fram, veka kotor bak 7
Skritt: energisk, ren med god mekanik, vägvinnande 8
Trav: vägvinnande, lätt, taktmässig med viss elasticitet, kan vara något bogfriare 8
Galopp: god bakbensaktivitet, något låst i rygg och bogparti 7

Totalpoäng 46 och klass ett!

Min och min sambos första fölvisning och vi är supernöjda. Märr och föl skötte sig jättebra!

/Malin

KL
Idag på fölchampionatet så kom ett föl efter Cohiba 3a i gångarter. Domaren sa att han sett många Cohiba-föl i år och alla har varit i riktigt god modell med bra hoppförmåga och framförallt bra gångarter, speciellt trav.

Liknande trådar

Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 050
Senast: shia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 069
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 418
Senast: pews1972
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 913
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar