Fölvisning 2011

Sv: Fölvisning 2011

Tack!! Lite tråkigt att vi inte skrapade ihop ett ynka poäng till bara:D Hade varit galet kul att få visa på riksföl! :)

Tack! Jag visade honom som hopp, imed pappan är hopphingst. Men efter domarens utlåtande är jag rätt sugen på en gångartshingst någon gång i framtiden :D

*kl*

Var iväg med min hingstunge e: Bravour-Cortus i går och kom hem med bästa hoppatammade hingst :)

Poängrad. 988789 = 49p

292545_2331096523384_1428893543_32744499_7234375_n.jpg

På bilden nyss hemkomna efter en lång dag...
Monika

Grattis! Nu har du papper på att ditt sto är fint också! Och klart att hon ska ha en snygg dressyrhingst nästa gång:d!

Visade mina 2 små i dag på en icke officiell fölbedömning..

Å jag e världens lyckligaste matte =)

Att jag hade en liten fin kille de viste jag men att han föll domaren i smaken så va JÄTTE roligt =) Hon gillade honom MKT han fick raden
998889 = 51p.. :o jag blev helt paff.

Mitt lilla sto hade med en bra dag å visade sej från sin bästa sida
hon fick poängen 888799= 49p..

Jag hade räknat med att bägge skulle få 45-48p så blev väldigt glatt överraskad när jag såg reslutatet =) hon kanske va lite generös med poängen men de e bara å tacka å taimot =) Detta e inget jag tar på alvar utan d eva bara en kul grej å en erfarenhet för fölen =)

Senast ändrad:

32650415.jpg

här e en bild på stoet i hagen =) efter allt va klart =)
fick dock ingen bra bild på hingsten =(

Grattis !
Även om det var en bra dag och domaren var på gott humör så har du uppenbarligen två oerhört fina fölungar !

kl

Grattis till alla! Va roligt att det gått så bra!! Ni som fått så fina poäng, ska ni visa på riks?

Hihi jag har ju bra rådgivning på den fronten, så är något man kanske ska fundera på ;)

kl

Förresten! Vad är optimal ålder för fölen när man visar dem?

Jättestort grattis! Superfina poäng ju! tycker det är lite roligt också eftersom jag förstått det som att du just avlar färg och att de inte är efter gdk hingst? Eller jag har kanske fel:o? Gdk pappa eller så visar poängen att du har bra koll och ungarna har häftig färg:).

Pappan till fölen är inte godkänd i sverige nej eftersom rasen ej har stambok här. Men jag brydde mej faktiskt inte om färgen.. Jag letade efter en hingst att ha hemma på station som kompleterade bägge mina ston å så hittade jag denna killen å bestämde mej att jag ville ha honom. De va inte förrens efter jag fick hem han jag fick reda på att han va homozygot skäck.. Å de e ju klart roligt med lite färgade avkommor någon gång =) Har bara haft enfärgade innan =)

jag va jätte noga med vilken hingst jag la på stona eftersom bägge har ungefär samma svagheter (systrar). Å nu hade jag sån himla tur att de blev en full träff.. nu e bara frågan om jag ska sälja lill hingsten eller behålla honom själv.. han e ju såååååååå fin..

KL

Idag ska min Celia e Lambourgini - Ceylon visas på Stjärnborg. Jag gör det mest för att det är roligt och jag ska inte sälja henne så jag är inte beroende av bra poäng. Tyvärr så är hon den enda av sin mors avkommor som är inkorrekt, de andra har varit nöjaktigt korrekta trots en hjulig mamma.

Hur gick det??:bump::bump: Nyfiken ju:cool:

Liknande trådar

Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
4 050
Senast: shia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Då ska jag försöka sammanfatta vår resa til Norsk Varmblod's Eliteskue lite "kort". (Eller långt... :angel: ) Vi åkte hemifrån i...
Svar
0
· Visningar
1 069
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 418
Senast: pews1972
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 913
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar