Fölväntan i Stockholm?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Fiasnutt
  • Startdatum Startdatum
F

Fiasnutt

Hejhopp!

Någon mer här som väntar föl i Stockholmsområdet?

Funderar lite på om det bara är mitt sto som går över tiden eller om det är fler? Kan det vara för kallt natttid fortfarande? :confused:

//Fia - med nerverna utanpå kroppen och ett sto med påsar under ögonen :)

Japp, 2 har kommit och 2 till på väg. Ena stoet hade lättmjölk i juvret idag. :) kallt på nätterna men varmt på dagarna. Mina går fortfarande in på nätterna men fölen 1 mån resp 1 v är ute från 07-21 :)

Kanske inte i Stockholms-området men Uppsala är ju i alla fall i närheten :) jag fick föl förra onsdagen :love:, hon gick över 11 dagar... gissa om jag var trött... framförallt som hon kom en vecka tidigt sist så jag började vaka i god tid...

Lycka till med era fölisar nu ska det ju bli 22 grader varmt på fredag så det kanske sätter fart på damerna :bump:

Tillhör Stockholms län i alla fall. :)

Har också mina inne än. Stoet är beräknat till den 15 maj och jag tror att hon går tiden ut.

Jag fölvakar också! Fråga Bimbolina vem jag är. :)
Mitt sto har gått 9 dagar över tiden nu och jag är gäääsp zzzz såå trött! :crazy:

Hur har det gått med ditt sto? Har hon nedkommit ännu?
Mitt sto är betydligt slappare i vaginan och den delar sig (om ni förstår vad jag menar) samt att hon har fått mjölk som är genomskinlig i färgen.

Hon strechar bakbenen ganska mycket nu och väger också från sida till sida när hon vilar.Förvärkar har hon haft i en vecka ungefär.
I natt så lade hon sig ner och rullade samt sparkade mot magen så jag hoppas att det är på G. Vad tror ni andra??

Jo vi väntar två st i stallet men inte förräns i slutet av maj och till midsommar. Stoet som ska föla till midsommar tänker antingen föla för tidigt eller så förbereder hon sig i väldigt god tid :crazy:

Mitt sto var beräknat till den 24/4. Hon fyller på juvret lite från och till, det är mest spänt på morgnarna. Men annars beter hon sig som vanligt och verkar inte ha några förvärkar eller nåt i den stilen. Det känns inte riktigt som hon släppt på bäckenbanden heller. Jag får nog vänta ett tag till. :crazy:

tror det var menat till Fiasnutt, som vet vem jag är eftersom vi bor nära varann och har träffats!! :D

Oh, inatt kom äntligen lilla efterlängtade Blomma! Läs mer i 'vilka har fölat'-tråden :) :love: :D
Hur går det för din dam? Tänker hon släppa ut nån tror du? Har hon fortskridit något? :confused:

Ska ringa vetrinären på måndag så får vi se vad det är som bubblar där inne...*ler*

Du e välkommen att komma förbi och titta på henne om du får lust med!! :D

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
818
Senast: Freazer
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
924
Senast: Shaggy
·
Kropp & Själ Jag har funderat lite på det här med att tappa intresse för något, vad är det egentligen som händer i kropp och själ när ett intresse...
Svar
3
· Visningar
463
Senast: cassiopeja
·
Avel Håller på och avvänjer mitt föl och funderar på hur länge vi ska "hålla på". Fölet är 11 månader och går i flock med fyra andra...
Svar
5
· Visningar
1 031
Senast: Ketrawzc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Barn som inte sover
  • Baka matbröd - enklare än du tror!

Hund, Katt, Andra Djur