Fölning...

Ela

Trådstartare
Jag har ett förstagångssto som idag är på dygn 338 hon har haft ganska stora juver ngn vecka och de sista dagarna har de varit ordentligt stora på morgonen man har minskat lite efter rörelse. Hon har även varit lite öm och inte gillat när man rörde juvren. Gick inte att mjölka ut någon vätska, möjligvis ngn droppe.

I morse var juvren stora och de syndes även bakifrån men fick inte ur någon vätska. Nu när jag tog in henne på kvällen var juvren nästan normala och inte alls särskilt stora, dock fick jag ur vätska som var klar men klibbig.

Vad kan det betyda tror ni?

Sv: Fölning...

Jo jag har ju inte börjat vakta henne än utan jag tror också att det dröjer, men jag har aldrig varit med om att juvren går ner i storlek igen utan blev väldigt fundersam.

Sv: Fölning...

det brukar gå ner under dagen fram tills det är mkt nära. Då behåller hon storleken även efter rörelse. Så du har nog ett tag kvar innan det är dags (finns alltid undantag)

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Min Australian kelpiehane på snart 6 år har varit skadad i över 2,5 månad och trots flera veterinär besök och nästan 2 månader på...
2
Svar
28
· Visningar
5 939
Senast: Linda_A
·
Gravid - 1år Det är verkligen kris här, tacksam för alla råd. Hör jag en till som babblar om att det sprutar mjölk ur brösten klöser jag ögonen ur...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
10 088
Senast: cirkus
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Drygt 10 veckor har gått sedan min ridolycka nu. 6 veckor efter armbrottet så hade själva brottet läkt fint, men jag kunde inte röra...
Svar
0
· Visningar
801
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Skriver för att få lite råd och input. Min hund har haft ganska mycket problem med känslig mage, i våras stoppade hon i sig något på...
2
Svar
20
· Visningar
4 718

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka