Re: Fölmönstring på Bollerup
Den andra Bugattin var äldre än din Corax, och riktigt snygg från sidan, den hade ju vuxit ut mer, mörk och läcker, men vad hjälpte det, 44 eller 45 p. Gångarterna minns jag inte sådär på direkten så det var kanske inte överväldigande.
Ta inte illa upp nu tjejer! I alla fall har jag en annan bild av hur en 41 poängs fölunge ser ut, så det så
Men usch, jag vet hur det känns. Hade ett stoföl en gång som jag tyckte var urfin, det var några år sedan innan fölmönstringen blivit så utbrett, istället för att domaren skulle komma hem åkte jag på championat i ett annat län, ja, hon var ju så fin.... tyckte jag men inte domaren....
fick uruselt. Men, alldeles innan jag gick in i ringen träffade jag en kille som är väl insatt i detta, har alltid hingstar igenom bruks etc. han tyckte också hon var fin och blev förvånad att hon fick så låga poäng "du skulle haft mycket mer på den där" var hans kommentar. Det jag säger nu har ingen som helst anspelning på helgens visning, var på en helt annan plats i landet, men har ändå förekommit. Ägaren till den ungen råkade vara ordförande i klubben och frågar därefter domaren "om ungen verkligen var så bra?" Domaren ler lite och svarar "litar du inte till mitt omdöme" KUL!
Hälsningar Nina