Folksam- Vad kostar din försäkring?

Sv: Folksam- Vad kostar din försäkring?

Ok för jag har bara en fast självrisk och inga %.

Det är ett tag sen det togs bort så då har du inte läst villkoren ordentligt. :) Finns ingen valmöjlighet heller hos Folksam att välja bort rörlig del om man skulle vilja utan alla har 10% i rörlig.

Jag har två hästar försäkrade i Folksam, en "övrig blandras" med liv på 25000 och dubbel vet.vård, ligger på 6500kr per år. Sen har jag en yngre förmåga som är "korsning med halvblod" med liv på 25000, dubbel vet.vård, dolda fel samt rehab, kostar idag 5500kr så totalt för båda mina betalar jag 12000kr om året.

Min nordsvensk kostar 1400 kr per år, 20 000 liv och 120 000 vet.vård hos If.
Från början var det 1800 kr, men då familjen flyttade saker från andra bolag till If fick jag rabatt på min hästförsäkring :laugh:

Jag har halvblod sen bidrog det med att if har dels erbjudande nu dels fast självrisk och medicin etc ingår.
Annars har jag alltid varit nöjd med folksam. :laugh:

Det är ett tag sen det togs bort så då har du inte läst villkoren ordentligt. :) Finns ingen valmöjlighet heller hos Folksam att välja bort rörlig del om man skulle vilja utan alla har 10% i rörlig.

Jag har två hästar försäkrade i Folksam, en "övrig blandras" med liv på 25000 och dubbel vet.vård, ligger på 6500kr per år. Sen har jag en yngre förmåga som är "korsning med halvblod" med liv på 25000, dubbel vet.vård, dolda fel samt rehab, kostar idag 5500kr så totalt för båda mina betalar jag 12000kr om året.

OJ! Märkligt att de inte skickat ut något papper om detta. Finns det något bolag som bara har fast?

Hundarna har fast självrisk, Det vet jag.Detta då min syster nyss varit på klinik med hunden.

OJ! Märkligt att de inte skickat ut något papper om detta. Finns det något bolag som bara har fast?

Hundarna har fast självrisk, Det vet jag.Detta då min syster nyss varit på klinik med hunden.

Vid din årsförfallodag får du nytt försäkringsbesked och också information om eventuella ändringar då de berör dig först på din årsförfallodag även om det generellt kan vara ändrat tidigare. Att den fasta självrisken är borttagen är dock över ett år sen så det ska du ha fått besked om.

Inte heller hund har fast självrisk. Där vet jag dock inte om de haft och ändrat och att det kan vara så pass nyss att ni inte drabbats av det än. Kopierat från Folksams hemsida.

"Självrisker

Veterinärvård: 1 500 kronor för varje behandlingsperiod om 125 dagar plus 20% av resterande kostnad."

Har korsning kallblod/varmblod.
A1 försäkring liv 30000 kr och enkel vet. vård. kostar ca 4000 kr/år. (minns inte den exakta summan)

jag kör lite budget för tillfället, så jag har min frieser/tinker försäkrad A1-LIV 5000, och A1-VET 50000. För detta betalar jag 1608 kr om året, alltså 134 kr i månaden.

If har fast, även Sveland.

Flash står hos Folksam, welsh cob A1 liv o vet vård, 30 000 i liv o 50000 i vet vård, har även + försäkringen. Kostar 211 per månad.

Min häst i billigaste rasklassen kostar 9800:- per år med 60.000 i A1, 35000 i A2 och max vetvård

Min häst i billigaste rasklassen kostar 9800:- per år med 60.000 i A1, 35000 i A2 och max vetvård

I folksam? då e de inte en kallblodskorsning, new forest eller shettis iaf=)

För min kallblodskorsning ligger på:
50 000 A1 liv, A2 vet högsta belopp.
New forest:
20 000 A1 liv, A1 vet högsta belopp.
Shettisen:
10 000 A1 liv, A1 vet högsta belopp.

Jag betalar ca 5200:- om året för dessa ihop.....

Jag har visserligen inget kallblod, men en korsning har jag.

A1-LIV 30000
A2-LIV 20000
A1-VET 50000

Jag betalar 400 kr i månaden

Kallblodstravare 28 år

Agria Begränsad Vetförsäkring 60 000 kr

Runt 300 kr om året...:laugh:

fast endast vet vård är inte så dyrt, speciellt inte om den är begränsad.

Vet detta, Jag höjer min ena fr A2 vet till A1 full vet. Blir en skillnad på 700kr/året=) Så nej de e inte så dyrt.

Har bara utnyttjat den en gång på 12 år.:banana:
Gubben fick kolik i januari -08, var inlagd på Ultuna en vecka...:(

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Funderar på att byta försäkringsbolag på två av våra tre hästar i år. Har Agria och Folksam nu. Men Dunstan kan få ner premien en hel... 2
Svar
33
· Visningar
2 248
Senast: Masse
·
Ekonomi & Juridik Kollade nu på mina försäkringspapper, har hos folksam. Kan se dom har ökat med 1000 kr om året alla senaste åren. Så varje gång jag får... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 581
Senast: fio
·
Ekonomi & Juridik För att inte kapa en annan tråd … Vad kostar det egentligen att ha häst idag? Priset varierar ju kraftigt beroende på var man bor och om... 2 3
Svar
52
· Visningar
3 482
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 700
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Kastrering av tik - erfarenheter?