Folkbokföring

turbofling

Trådstartare
Hur lång tid brukar det ta för skatteverket att folkbokföra en bebis och för bebisen att få sitt personnummer?

Vi skulle behöva ha Emilias så snart som möjligt eftersom vi ska flytta till Österrike och då behöver hon ett pass och jag antar att man inte kan fixa det innan hon är "registerad" hos skatteverket.

Sv: Folkbokföring

Vi fick personnummret efter en vecka ungefär. Men jag vet inte vad som är standard.

kl

Verkar vara olika, om vi får det inom en vecka så kommer det ju snart men 3 v är lång tid. Kanske likabra att ringa dom imorgon och säga att vi vill ha det så snart som möjligt.

Jag jobbar på familjerätten och vi brukar få besked ungefär en vecka efter att barnen fötts. Har du inte fått det inom sju arbetsdagar efter att hon fötts tycker jag att du ska höra av dig till skattemyndigheten, det händer att barn försvinner ur systemet.

Jag var kanske otydlig, det är inte så att de inte får sina personnummer utan det som händer är att skatteverket missar att skicka det till föräldrarna.

Liknande trådar

Hemmet Har köpt en lägenhet och även om det i grunden inte är några fel på den, så finns det en hel del jag skulle vilja fräscha upp. Ytskikt...
Svar
2
· Visningar
272
Senast: Badger
·
Hundträning Vi har fått en tillfällig gäst i huset, i form av en ung blivande jakthund. Hen kan för tillfället inte bo hos sin ägare, och vi fick...
2
Svar
22
· Visningar
1 927
Senast: MML
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Saker och ting har ju sin gilla gång här i livet, så efter skilsmässan så har jag börjat fundera på döden… ;) Kanske hjälpte det till...
Svar
5
· Visningar
739
Senast: Soapbubble
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 531
Senast: Raderad medlem 149793
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar