Folkbokföring mellan två adresser

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Idas
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 3 198

Idas

Trådstartare
Snart flyttar jag! Det är dock ett glapp på två veckor från att jag flyttar från min gamla till att jag får tillträde till min nya lägenhet. Under tiden bor jag på min mammas landställe.

Hur gör jag med folkbokföringen? Ska jag stå kvar på min gamla adress två veckor extra och flytta till nya vid tillträdesdagen? Kan jag flyttanmäla till nya adressen innan tillträdesdagen? Eller måste jag folkbokföra mig på landet i 2 veckor?

Snart flyttar jag! Det är dock ett glapp på två veckor från att jag flyttar från min gamla till att jag får tillträde till min nya lägenhet. Under tiden bor jag på min mammas landställe.

Hur gör jag med folkbokföringen? Ska jag stå kvar på min gamla adress två veckor extra och flytta till nya vid tillträdesdagen? Kan jag flyttanmäla till nya adressen innan tillträdesdagen? Eller måste jag folkbokföra mig på landet i 2 veckor?

Jag var i samma situation nyss och folkbokförde och flyttanmälde mig på det nya stället 2 veckor innan inflytt. Dock var det nya nyproduktion så ingen bodde på den adressen innan, det kanske är skillnad?

Annars kan du väl folkbokföra dig hos mor tills du har flyttat?
Absolut! Men det är knappt två veckor det handlar om - känns som att det kan ställa till en del problem? Skatteverket rapporterar ju till stora företag osv, de kommer ju inte hinna uppdatera sina register förrän jag byter igen!

Att ha en eftersändning kan ingen hindra.

Om du står kvar på gamla eller byter till nya är mest en formsak. Du ska ju bo där.
Eftersändning av post är inga problem, det har jag till mammas adress sålänge. Det var just det här med folkbokföringen jag var osäker på. Tack!

Eftersändning av post är inga problem, det har jag till mammas adress sålänge. Det var just det här med folkbokföringen jag var osäker på. Tack!
Jag har aldrig varit med om att PostNord har lyckats få eftersändningen att fungera... Numera kontaktar jag själv de företag som jag brukar få post från. Jag vägrar att betala massa hundralappar för en tjänst som inte fungerar.

Liknande trådar

Kropp & Själ ...Men inte direkt överlevnad. Okej en konstig trådstart. Men såhär är det. Mitt arbete måste plötsligt varsla. De sa att 5.5 tjänster... 2
Svar
29
· Visningar
3 042
Senast: Twihard
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever... 2 3
Svar
50
· Visningar
7 204
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 448
Senast: Johanna1988
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 169
Senast: 13579vas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka