Sv: Följdtråd till "svenskfödda ponnyer"
Jag har med egna ogon sett nagra av dessa barnen, och ingen utav dem har faktiskt imponerat pa mej. Till raga pa allt sa satt en utav dem och sov pa sin totala auto-pilot till gulbruna ponny pa EM 2003 och nar ponnyn nastan saktade av till trav och vagrade pa en oxer pa 1.40 sa flog han av!! Det var pinsamt!
Som jag skrivit forrut, manga svenska barn kan halla halen pa ett och samma stalle, sitter rakt och i lodrata sitsen, men ar inte effektiva till 5 ore.
Dessutom SKA alla foraldrar som kor till en tavling klara av att lasta en ponny. Pa varje tavling jag ar pa i Sverige ser jag ledsamt fall dar de inte har en aning, varken barnet eller foraldrarna och tillslut har andra manniskor lastat ponnyn for dem.
Det ar annu en grej jag inte forstar, varfor rider barnen for flera tranare?? Ar det inte battre md en tranare som passar med barnet och ponnyn och som gar hela vagen med dem? Varfor rida for flera tranare som sager olika saker? Det ar battre att ha EN duktig tranare som verkligen lar kanna bade barnet och ponnyn.summer san skrev:De flesta unga ryttare jag känner till har både en och flera tränare de rider för och de rider oftast i grupper om en/två stycken i dressyr och max fem stycken i hoppningen.
Valdrigt manga ryttare har foraldrar inom eliten?? Skojar du eller??Väldigt många ryttare på regional/ nationell nivå har flera mycket bra ponnyer och föräldrar som tillhör eliten inom ridsporten i Sverige.
Jag har med egna ogon sett nagra av dessa barnen, och ingen utav dem har faktiskt imponerat pa mej. Till raga pa allt sa satt en utav dem och sov pa sin totala auto-pilot till gulbruna ponny pa EM 2003 och nar ponnyn nastan saktade av till trav och vagrade pa en oxer pa 1.40 sa flog han av!! Det var pinsamt!
Som jag skrivit forrut, manga svenska barn kan halla halen pa ett och samma stalle, sitter rakt och i lodrata sitsen, men ar inte effektiva till 5 ore.
Menar du att det ar en bedrift att kunna rida tre grenar?? Ska inte det vara en sjalvklarhet att ett barn ska kunna rida runt en falttavlansbana????Dessutom har fälttävlan blivit allt mer populärt så många ryttare behärskar nu för tiden alla tre grenarna.
Om man vill att sina barn ska vinna, maste man klara av att hjalpa till pa hemmaplan nar problem uppstar.Menar du att alla föräldrar skall lära sig rida eller vad? Det man som förälder kan göra är som du säger skaffa de bästa tränarna och stötta med det man är kompetent till.
Dessutom SKA alla foraldrar som kor till en tavling klara av att lasta en ponny. Pa varje tavling jag ar pa i Sverige ser jag ledsamt fall dar de inte har en aning, varken barnet eller foraldrarna och tillslut har andra manniskor lastat ponnyn for dem.
Ganska manga faktiskt! Dessutom rider alla barn bade ungponnier och duktiga ponnier. Pa Irland har vi en under 8 klass och en under 10 klass. Den for barn under 8 ar ar som en LC och under 10 ar som en LB. Det ar nagonting jag saknar i Sverige.Det finns ju många duktiga ryttare här i Sverige som rider MSV i tioårs åldern, men 7 år låter väldigt osannolikt, även för en Irländsk supertalang?