fölförsäkring

Hej, jag har för mig att man kan göra det direkt men det krävs att ett ombud kommer ut och kollar på fölet. Om du har agria extra på ditt sto så gäller det på fölet oxå i 30 dagar och det täcker även medfödda fel på fölet då. Jag hade inte extra försäkring på mitt sto och då gällde inte min försäkring på fölet som föddes med grå starr och blev blind vid tre månaders ålder, jag fick stå för precis allt med undersökning, uppstallning i HBG och avlivning...

Tror du kan göra det efter den tredje levnadsdagen.
Är stoet täcknat där så får du 10% rabbat (Fick vi allafall)..
Men sen så kan man väll göra nåt innan födseln, med nån försäkring?.. :confused:

Liknande trådar

Hästmänniskan Alltså blev lite paff av vad en säljare svarade så måste kolla om jag är koko eller om det ändå är ok. Är intresserad av en häst. Vi...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
6 098
Senast: Tualma
·
Hästmänniskan Bokade in provridning idag på en häst. Ägaren skrev då det sista ”Glöm inte att komma i nya kläder iom smittorisken”. Brukar alltid...
2
Svar
23
· Visningar
2 606
Senast: warg
·
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 243
Senast: Äpplet.
·
Hästmänniskan Hej! Jag ska i helgen provrida en häst. Jag gillar den på video och hoppas att det skall vara ”rätt”! Dock skall jag utomlands i 4...
Svar
11
· Visningar
1 213
Senast: Oh_really
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama