S
solgard
Sv: Fölet inte rest sig?
*KL*
Man borde ta reda på var IP_adressen i NV skåne finns.............
*KL*
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men menar du allvar??!!!!Myzan87 skrev:Vad jag menar är att i vanliga fall så kan man komma typ 1-2meter ifrån dom men när de börjar bli dax så går de ifrån en så fort man styr mot dom. Inte ens äpple/morot eller nånting annat för att locka dom gör så att man kommer närma. Men vissa kan man komma närma!
Min ena häst var nära att dö av förstoppning som unghäst så hon fick sprutor och dropp i massiva mängder så hon var väl i det närmaste en nål dyna och hon är fortfarande livrädd för sprutor i dagens läge men nog får hon sina vaccinationer ändå...Myzan87 skrev:Nej, de är inte avmaskade eller vaccinerade. Russet som går med i flocken (dvs min hästs mamma) har varit vaccinerad men inte på många år då hon för några år sedan blev dåligt behandlad. De bla lyckades böja nålen (eller hur det var) när de hade stuckit den i henne så varken avmaskningssprutor eller vaccinationssprutor är på tal.
Kan hålla med dig om att "Bara för att alla inte har samma möjligheter till kameror/fölvakter/luftigt stall med vatten gör oss inte dåliga." men däremot ser jag inte att ert sätt att hålla häst gör er bra heller och då är det ju inte stallmiljön som är erat största fel om man säjer så....Myzan87 skrev:Kanske låter som att det är ett "farligt" ställe och jag o ägaren är oansvariga men så är de inte. Bara för att alla inte har samma möjligheter till kameror/fölvakter/luftigt stall med vatten gör oss inte dåliga. Vi håller endå ögonen öppna för något som avviker eller är fel och om en häst blir sjuk får den givetvis veterinärvård inget snack om den saken!
Mia_R skrev:Tack, men sandlådan får du behålla själv. :smirk:
solgard skrev:*KL*
solgard skrev:Kan ju du få som uppgift att räkna ut.............
Myzan87 skrev:Okej, men jag sa innan så ser vi om det är något som avviker från det vanliga. Alltså, vi lämnar dom inte bara i hagen utan att se till dom utan vi försöker faktiskt. Behöver de veterinärvård så givet vis får de det m.m.
Jo, det är inte fel att reagera på sådan och jag kan förstå att det lät som att vi lämnar de.