Sv: Föl

nu jävlar har jag lesnat.. jag ville bara ha reda på fakta INTE att höra att min bäbis är ful o liknar en massa jävla saker...!!!! :mad: :mad: :mad: :mad:

Viste jag hur jag skulle göra så skulle jag stänga ner detta forum... då jag inte tycker detta är kul o höra ... :mad:

Tilla skrev:
nu jävlar har jag lesnat.. jag ville bara ha reda på fakta INTE att höra att min bäbis är ful o liknar en massa jävla saker...!!!! :mad: :mad: :mad: :mad:

Viste jag hur jag skulle göra så skulle jag stänga ner detta forum... då jag inte tycker detta är kul o höra ... :mad:
Det är väl ingen som sagt att din lilla är ful? :eek: :confused:
Att fadern var överbyggd bak är fakta, inget elakt?

Men lägger du ut kort, får du veta åsikter, vill du bara höra att din häst är jätte söt, tycker jag du bör undvika lägga ut bilder här.. :smirk:

Humelibumlan skrev:
Det är väl ingen som sagt att din lilla är ful? :eek: :confused:
Att fadern var överbyggd bak är fakta, inget elakt?

Men lägger du ut kort, får du veta åsikter, vill du bara höra att din häst är jätte söt, tycker jag du bör undvika lägga ut bilder här.. :smirk:
Fadern är 4år gammal.. Ja fick hjälp med bilden för folk ville se hur han såg ut? jag ville bara ha reda på om någon hadde något liknade inte bara få kast i ansiktet att de är dåligt med bandisar... Jag älskar min plutt..

Humelibumlan skrev:
Har jag producerat/korsat fram dem tror du? :confused: :confused: :confused:

Nej men du stödjer blandras aveln genom att köpa en, och på så sätt även acceptera den sk oseriösa aveln.

amkm skrev:
Men du,om du gillar skäckar och du gillar tyngre/grövre hästar,varför köper du inte en Tinker/IC??

En sån här t ex...

;) :angel:

PICT0012.jpg

Tinker gillar jag inte... för tung.. detta är en blandning mella isl o travis

älgen skrev:
Man kan ha en åsikt utan att vara elak.

Det jag tyckte mig se är en häst som är överbyggd=kälkbacke.

Det är bara fjortisar som går runt och säger söööt häst så fort de ser något över 1 m med fyra ben och en svans.

Det är inte så konstigt att hästen är överbyggt. Har du kollat hur han står? Och han är bara 4 år och en islandshäst.. Dom är väl knappast färdigväxa då?? :confused: ..

Grattis till ditt föl! Jag har en korsningsponny (med 25% islandshäst i), och han är riktigt trevlig! Lycka till med din lilla korsning! :)

Humelibumlan skrev:
Jasså? Hur vet du att jag ens köpt dem? :confused: :smirk:

What ever.. Du har två blandisar och då tycker iaf jag att att man stödjer avel på tex grannens fido och sin egen fifi..?

Tilla skrev:
Fadern är 4år gammal.. Ja fick hjälp med bilden för folk ville se hur han såg ut? jag ville bara ha reda på om någon hadde något liknade inte bara få kast i ansiktet att de är dåligt med bandisar... Jag älskar min plutt..
Men så bra att du älskar honom, fortsätt med det....
Men du får helt enkel respektera o acceptera att andra int etycker det samma som dig och detta är ett forum, där det är meningen att man ska få ha olika åsikter..
Skulle vara ganska tråkigt ställe annars

Huntress skrev:
Grattis till ditt föl! Jag har en korsningsponny (med 25% islandshäst i), och han är riktigt trevlig! Lycka till med din lilla korsning! :)

tack..=) lycka till med din oxå ;)

Jag komenterade hingsten.

Djur som ska användas i avel ska och bör granskas. Okritiskt och oberoende på "söthet" och färg.

Du har själv ställt frågan om vad din fölunge kommer duga till och sådant kan man till viss del avgöra genom att se på bakomliggande gener.

Humelibumlan skrev:
Men så bra att du älskar honom, fortsätt med det....
Men du får helt enkel respektera o acceptera att andra int etycker det samma som dig och detta är ett forum, där det är meningen att man ska få ha olika åsikter..
Skulle vara ganska tråkigt ställe annars

Jo vist,men jag frågade inte efter folk som inte gillar blandisar jag undrade om NÅGON HADDE NÅGOT LIKNANDE

älgen skrev:
Jag komenterade hingsten.

Djur som ska användas i avel ska och bör granskas. Okritiskt och oberoende på "söthet" och färg.

Du har själv ställt frågan om vad din fölunge kommer duga till och sådant kan man till viss del avgöra genom att se på bakomliggande gener.

HINgsten är högt dömd av dommare med jätte bra resultat...

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 536
Senast: Mabuse
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
601
Senast: tara
·
Avel Jag ska betäcka mitt SWB sto i slutet av sommaren och undrar lite vad som gäller? Det är första gången jag tar föl så har inte sten koll...
2
Svar
25
· Visningar
2 909
Senast: Freazer
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
945
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama