F

Falk

Jag håller på att leta efter ett islandsföl att köpa. Men vad ska jag egentligen titta efter. Finns det några riktilinjer jag kan gå efter för att kanske kunna se om det KAN bli en bra rid/tävlings häst i framtiden? Jag har hittat en som jag är väldigt intresserad av. Han är 5 månader, fin stam, uppvuxen i storflock, inte så mycket hanterad men han verkar verkligen ha ett toppen psyke. Han visar både tölt och trav i hagen. Men det är det exteriöra jag undrar över, vad ska jag titta efter?
Jag har bilder men jag vet inte hur jag gör då :smirk:

Det skulle vara intressant att höra nån som är mer insatt i unghästar/föl vad man ska gå efter?? I framtiden så blir det nog aktuellt med föl/unghäst för mig med och det skulle vara bra med lite mer tips från andra kunniga.

Hmm jag vet inte riktigt vad jag tittar på, men har flera gånger lyckats peka ut den unghäst som absolut inte är till salu när jag tittat på flera stycken i stora flockar. Men jag är inte särskilt kunnig alls...

Liknande trådar

Avel Hej! Jag har ett sto som saknar en del av sin stam från hennes pappas sida. Hennes pappa och farfar står med, men alla ston saknas. Dom...
Svar
17
· Visningar
2 060
Senast: Freazer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 605
Senast: Sasse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har tidigare skrivit och funderat om att skaffa hund. Nu har jag läst på om några raser som intresserat mig och tror jag hittat en...
7 8 9
Svar
160
· Visningar
8 917
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 235
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar