Föl visning??

urkella

Trådstartare
När e den.. tycker ni det är nån ide att visa min bebba som föddes igår? hur går dom till mm??

Sv: Föl visning??

Kolla med den lokala avelsföreningen när de anordnar fölvisningar. Man brukar säga att fölungen bör vara minst en månad vid visningstillfället.

Vad är det för ras?

Fölen bedöms exteriört, dvs typen, huvud-hals-bål-kors, extremiteter, rörelser i skritt och trav. I vissa fall även galopp, beror på rasen.

okey hon är ett halvblod :love: min lilla ängel
80o7l.jpg

ska kolla upp dt :p
vet du nån adress eller nått ??

Hej
För att se när fölvisning är och var i närheten av dig är det lättast att gå in på www.asvh.se och klicka på unghästbedömningar och gå sen in på fliken föl så finns alla proppar där till fölvisningarna.

Kolla om länken funkar:
http://asvh.globalinn.se/unghast/fol.htm

Propparna ligger i listan till höger.
Där står allt. Tider, kostnader, sista anmälningsdag m.m.

Lycka till!

Liknande trådar

R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 491
Senast: ildiko
·
Avel Hej Har nu fått ett föl (Amerikansk Miniatyrhäst) där 2 kan vara fadern. Den ena äger jag och den andra är från förra ägaren av stoet...
Svar
4
· Visningar
954
Senast: Nikan
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 079

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka