Föl som slutat äta

snigelfarmor

Trådstartare
har ett 7-8 måanders föl som slutat äta kraftfodret och lämnar lite hö på morgonen.
Kan det vara tänderna, eller bör vi oroa oss och fråga veterinär?
Funderar också på avmasnkning som ska göras nu i dagarna, kan det bero på mask??

han är pigg i övrigt och tuggar på höet i hagen när man släpper ut honom.

Sv: Föl som slutat äta

Jag har själv ett föl som är 8 mån gammal men hon äter gladeligen hela tiden. Kolla upp så att fölet inte råkat ut för förstoppning bara. Det är lätt hänt att de får i sig en massa grus o annat när de springer o pillar i marken.

Hade ett föl tidigare som fick försoppning när han var drygt en vecka gammal för han sprang o stoppade allt i munnen. Efter en vecka med intensivvård på djursjukhuset klarade han sig o är nu en pigg o glad fem-åring.

Jag hoppas ditt föl börjat äta nu annars hade jag nog kollat med en veterinär.

Lycka Till

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 334
Senast: Juli0a
·
Foder & Strö Jag kan börja med att säga att jag inte har fånghästar, men är medveten om risken att få det med lättfödda ponnyer.Vad är era bästa knep...
Svar
7
· Visningar
1 605
Senast: Ajda
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 706
Foder & Strö Jag har en unghäst, 3.5 år, arab och sto. Hon är väldigt liten i maten och faller ur lätt. behöver alla tips jag kan få. Märkte redan...
Svar
12
· Visningar
1 744
Senast: lovehorses
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka