Föl som hostar!

• Hästvård
  • Trådstartare Trådstartare fritzo
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 2 313
F

fritzo

Fölis hemma 8 v. gammal. har hostat nu vid 4 tillfällen, under 2 dagar.
torrhosta, precis som att de irriterar i halsen, inga långa host attacker, typ några sekunder. men rätt "djup hosta"...
ingen allmän påverka, feber nada....
min fråga är det normalt? att de kan hosta..? el kan de vara något? då mina hästar aldrig hostat...!

nu e ja ju super nojjig så i morgon ringer ja vet, då de inte är akut enligt mitt tycke. men har ni nå erfarenhet om hosta? hos föl...

tacksam för svar..

Sv: Föl som hostar!

Det är inte alls ovanligt att föl hostar, dom har nämligen spolmask, kolla med vet efter maskmedel för både sto och föl (fölet får masken genom mjölken).

Det är inte alls ovanligt att föl hostar, dom har nämligen spolmask, kolla med vet efter maskmedel för både sto och föl (fölet får masken genom mjölken).

Spolmasken smittar genom marken, det är fölmasken du tänker på som smittar genom mjölken.

svar till alla, dock sent svar..

enligt vet. var de pga mask. fick axilur o hostan försvann på nån dag..=)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skulle vilja ha råd ang min dammkänsliga häst. Idag står han på torv i boxen som jag blöter när jag lägger in nytt, har utevistelse...
Svar
19
· Visningar
3 170
Senast: Korven
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag ramlade ner i en liten mental grop i helgen. Jag blev bara så förbannat trött på och uppgiven över min hälsa. Jag försöker annars...
Svar
0
· Visningar
1 427
Senast: cassiopeja
·
Hästvård Kadde har oroväckade nog börjat hosta. Något som han aldrig gjort förr mer än när man börjat rida honom efter att han har stått ett tag...
Svar
10
· Visningar
1 604
Senast: Varmblod90
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
5 447
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Spegelreflekterande fönsterfilm
  • Mata inte Trollen
  • Sytråden del 4