Föl med klåda överallt

eldkyss

Trådstartare
Mitt 7 månaders föl verkar ha klåda överallt. Inte det att hon står och kliar sig ute i hagen eller skaver sig överdrivet på inredningen i boxen ( mer än va en häst normalt gör ibland) Det kan räcka att jag lägger en hand på halsen så vill hon man ska klia där, lägger ja handen på ryggen likadant osv. Överallt tycker hon att man ska klia henne. Helt omättlig. Hon är avmaskad av uppfödaren innan vi hämtade henne strax efter jul. Hon har blank fin hårem. Kan det vara vinterpälsen som spökar?

Senast ändrad:
Mitt 7 månaders föl verkar ha klåda överallt. Inte det att hon står och kliar sig ute i hagen eller skaver sig överdrivet på inredningen i boxen ( mer än va en häst normalt gör ibland) kan de räcka att jag lägger en hand på halsen så vill hon man ska klia där, lägger ha den på ryggen likadant osv. Överallt tycker hon att man ska klia henne. Helt omättlig. Hon är avmaskad av uppfödaren innan vi hämtade henne strax efter jul. Hon har blank fin hårem, Kan det vara vinterpälsen som spökar?
Tycker inte alls det låter som klåda.
Snarare att den är väldigt kelig och gillar beröring?

Gosa på ni ;)

Låter som en rätt normal, kelsjuk en :) Ofta blir det ju lite extra skönt med kli när de har vinterpäls med. Om den inte själv kliar sig överdrivet skulle jag inte oroa mig.

Var glad att/om den inte kliar tillbaka. Det gör/vill min, för stunden känd under namnet "häftapparaten"...

Liknande trådar

F
Avel Vad kan klåda hos föl bero på? När vi hämtade sto + föl efter betäckning upptäckte jag ett ganska runt, hårlöst parti vid basen av...
Svar
12
· Visningar
2 801
Senast: Francess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Valp 2025
  • Barmarksdrag/canicross