FÖL FÖL FÖL FÖL FÖL!!!!!!!!!!!!!!!!!

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Lilltufsan
  • Startdatum Startdatum
L

Lilltufsan

Natten till igår kom äntligen fölisen!!! :love: En liten fuxkille som inte ville vara med på bild igår :smirk: foton kommer så fort jag lyckats ta några. Fux med vit stjärn och ett vitt bakben.

Madame gick ju över tiden men visade precis alla tecken enligt skolboken, om än lite sent då, men efter bara 3h vaka kom ungen ut efter en helt okomplicerat fölning. :eek: (jag var beredd på allt...)

Morsan vaktar som en huggorm :smirk: men fölis är pigg, går, står och diar som han ska och är allmänt nyfiken på världen.

Har gratulerat i andra tråden, men passar på att gratulera igen!!! :)

Hur många dagar gick hon över?

Fölet kom på dygn 337. Det är väl rätt normalt för en förstagångare.

GRATTIS!!

Jag är avundsjuk på de futtiga 3 timmarna!!! :cool:

Lill / Stall Nöbbeled

Tack alla!! Ja, jag inser att vi är inte mer än lovlígt lyckligt lottade - 3h vaka (bara en sån sak) och en enkel förlossning, en pigg & glad unge med 4 raka ben (!) och god aptit. :)

Morsan är ju en riktigt huggorm men det blir nog lite bättre med tiden... :smirk:

Grattis till fölungen.
Vad skönt att allt gick så bra!

Håller tummarna för att det ska gå lika bra när det är dags för min att föla... Man är ju lite nervös...

// Anna

En vecka är nog inte så farligt långt över tiden! Ens för en förstagångare. Gratulerar än en gång! Skulle vara roligt att se foto! :)

grattis :)
man blir ju lite avis :crazy:. själv har man ju en valack, så några fölisar blir det inte nu inte :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCVII

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka