Föl efter Highlander

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare kiwi
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 6
  • Visningar Visningar 1 082
K

kiwi

Hej!
Nu borde det väl ha poppat ut några Highlander-föl. Hur blev dom?
Funderar på att välja honom till vårt Martini-sto så jag skulle bli hemskt glad om ni kunde skriva några rader om era små fölisar.

Sv: Föl efter Highlander

Vad kul att det är fler som "upptäckt" denna fina hingst! Jag har två konstaterat dräktiga med honom och ett tredje sto blev seminerad med honom i går. Ligger en del bilder på fölisar eftet honom under årets föl och jag tror att det finns en under hasslebergagard.com

Jag fick (nåja, mitt sto ;))en Highlander-bebis den 11/5. Han var enormt stor (kraftigt bogparti)och mamman hade det rätt tufft.
Han är social och fortfarande Stor. Långa ben och rätt kraftig (men det är alla föl i stofamiljen)samt fin att se på. Han har vuxit mycket proportionerligt.
Han rör sig riktigt bra och traven är nått alldeles extra. Än så länge är jag mycket nöjd.

Vi har fått en Highlanderhingst som är en vecka gammal nu.
Han är en helt underbar lite varelse, försiktig men glad, social och pigg.
Han är riktigt ädel, inte så stor och verkligen byggd i uppförsbacke. Han är inte helt korrekt i fram...men det är inte mycket så jag hoppas det rättar till sig.

Rörelserna är vi hittills mer än nöjda med då de är lätta och väldigt jämna.
Mamman är ett sto e. Guinness som tidigare också lämnat bra..men ofta mycket stora föl.

Han är svart med stor skjuten stjärn och fyra vita kotor...helt otroligt söt med mycket ädelt och vackert huvud.

Vi skulle gärna använda honom igen...men det verkar inte helt lätt att få sperma ifrån honom då jag fått informationen att han i år lämnar mycket små doser.

Vi fick den 28/5 en hingstunge E Highlander-Wolkentanz-Dakar. Rör sig riktigt trevligt, är SÅÅÅÅ mysig i temperamentet, så man bara älskar honom. Okomplicerad som bara den (till skillnad från halvsystern som vi inte för inte kallar Ragatha). Bilder finns på:
http://www.cranehillstable.dinstudio.se/gallery1_3_1.html

Hoppas det är OK för ameo med länk...

Fick tyvär ett dödfött hingst föl efter Highlander i år :cry: jätte tråkit! Han var så fin!

Usch! Jag beklagar verkligen!
Jag är så glad över att jag var med vid mitt maidenstos fölning annars hade jag nog mist både sto och föl...

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara... 11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 735
Senast: ildiko
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med... 2
Svar
34
· Visningar
3 662
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM... 2
Svar
34
· Visningar
5 016
Senast: Lillefrun
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 151

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka