Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi gör likadant..
Bjuder på den extremt osmickrande vinkeln samt mitt galna Einstein-hår här men ville ändå dela med mig av min lilla pussgurka till älg-lookalike. Och nu kanske några av er tycker att ajabaja inte gulla med hingstar men jag är beredd att stå mitt kast
Haha jaa, jag kanske kommer få äta upp min "avslappnade" inställning till pussar och gos så småningom Än så länge är han verkligen inte nafsig, däremot slår han gärna med frambenen i tid och otid så där får man passa sigVi gör likadant..
nej gjorde...
Dottern fick ett rejält rött märke på kinden när vår lille gosse ville passa på att nafsa.
Bara ett litet bett, men rött blev det.
Relationen mellan lillmatte och busig liten åring blev lite frostig efter det.
Usch vad otäckt! Skönt att ni var på plats och kunde agera snabbt!Icarus skrämde livet ur oss i förrgår med rejäl foderstrups förstoppning
Vet fick komma ut, men fick inte loss allt.
Men vi fick pausa, blev piggare och verkade ha gjort susen för vi slapp ringa ut veterinären igen.
Ingen feber och äter och dricker nu iaf.
Var riktigt otäckt aldrig sett förut
Ljus? Nej du i så fall är vår en ligist skämt och sido. Hon är snäll och klok men visst hon har åsikter om saker och hur det ska vara. Ska bli skönt när hon åker på uppfostringsläger med andra i hennes ålder Ska också bli roligt och höra någon annans åsikt om henne! Vi är ju väldigt förtjusta i henne men andra kanske inte håller medVåran lilla ligist har träffat hovis igen! Tänkte att nu kommer det gå bättre än sist, vi har övat på att lyfta hovarna osv. När vi kommer ut till stallet är det några som lever rövare i hagen. Tar in Kajan i stallet, han är spänd som en fiolsträng, hinner inte ens binda upp honom innan han drar rätt ut genom dörren igen
I hagen har dom blivit helt tokiga, tom. 20+aren står och gör jämfotahopp samtidigt som han sparkar bakut Kaj är förstås helt upwinded, får gå lite med honom och sen låna med en kompis stabila sto in som sällskap när hovis kommer. Där fortsätter han att leva rövare, reser sig så han slår huvudet i taket, sliter sönder en grimma etc. Tur vi har en lugn och inkännande hovis alltså, jag säger typ ”Jag skäms när han beter sig såhär” och han ba ”Va? Nämen är ju jättesnäll” Då undrar jag liksom hur andra åringar uppför sig, för dom jag ser i Facebookgrupper står alla som tända små ljus
Nej alltså det vore ju egentligen konstigt om dom bara gick med på allt utan att någonsin ifrågasätta nånting man vill att dom ska göra Detta är ju mitt första egna föl så jag har ju liksom inget att jämföra med, men jag slås av hur mycket det är dagsformen som avgör. Att man liksom får lägga ribban där det för dagen känns rimligtLjus? Nej du i så fall är vår en ligist skämt och sido. Hon är snäll och klok men visst hon har åsikter om saker och hur det ska vara. Ska bli skönt när hon åker på uppfostringsläger med andra i hennes ålder Ska också bli roligt och höra någon annans åsikt om henne! Vi är ju väldigt förtjusta i henne men andra kanske inte håller med
Mycket så är det ju med allt. Ibland undrar man om det någonsin ska bli vuxna, och många gråa hår har vi fått av de här barnet Det är lite speciella i detta släkte vilket vi borde veta nu med tanke på att Maggan är fjärde generationen. Men samtidigt de har alla varit kloka och kvick tänkta, men sen skiljer de sig rejält i hur det uppför sig. Majsan ( mamma häst ) är som Ferdinand medan hennes helsyster är som en duracell kanin typ Så hoppas Maggan ska bli något mellanting av moster och mamma.Nej alltså det vore ju egentligen konstigt om dom bara gick med på allt utan att någonsin ifrågasätta nånting man vill att dom ska göra Detta är ju mitt första egna föl så jag har ju liksom inget att jämföra med, men jag slås av hur mycket det är dagsformen som avgör. Att man liksom får lägga ribban där det för dagen känns rimligt
Längesedan jag uppdaterade nu. Jag är på gång att leta ny stallplats lite närmare hemma för mig, mamma häst ska igång och ridas igen så då blir det smidigare. Har några ställen att kolla på.
Vad hade ni föredragit, lösdrift med unghästar men valacker som sällskap (min är ju sto) eller lösdrift med ston som är äldre?
Hon går ju med valack nu och de är bästisar (känns sorgligt att dela på dem, men måste pga brist på bete på nuvarande ställe).
Skägget
Visa bifogad fil 87569
Längesedan jag uppdaterade nu. Jag är på gång att leta ny stallplats lite närmare hemma för mig, mamma häst ska igång och ridas igen så då blir det smidigare. Har några ställen att kolla på.
Vad hade ni föredragit, lösdrift med unghästar men valacker som sällskap (min är ju sto) eller lösdrift med ston som är äldre?
Hon går ju med valack nu och de är bästisar (känns sorgligt att dela på dem, men måste pga brist på bete på nuvarande ställe).