Sv: Föl 2013
Förstår inte riktigt hur du menar med avbrott dock?
Avbrott blir det ju om man springer för snabbt också, då galopperar fölet, kommer förbi mamman, stannar, mamman springer förbi, fölet galopperar igen och så visar man ingen trav alls.
Nu har jag bara visat ett föl på visning innan, och honom sprang jag med i traven eftersom han inte visade någon längning utan bara galopperade när han var lös och han var väldigt van vid att bli ledd (hopphäst e. Cabachon, fick 8 på traven).
Men jag sprang med mammorna på Elitfölauktionen förra året där fölen var lösa, och det vi blev tillsagda då var att INTE springa för fort med mammorna utan att verkligen se till att fölen hängde med hela tiden. Nu var det ju väldigt fina och framför allt travsäkra föl så vi kunde ju springa på ganska bra i alla fall och fölen gjorde väldigt fina längningar.
Vill inte "käfta emot"
men blev lite förvirrad eftersom det är tvärt emot vad jag alltid fått höra från proffesionella visare.
Sedan tycker jag också det ser lite segt och oengagerat ut i traven, hoppas lite att hon blir mer på tårna när hon kommer på nytt ställe
, men om det är så hon travar för dagen så är det ju bättre att visa det än galopp-stopp-galopp-stopp...