Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Hälsade på mina pållar igår, en vecka med extramat hade gjort susen för Frans som var sitt gamla, pigga jag. Gräslig kvalité på bilden men så går det när man flyttar ifrån sin mästerfotograf
Har inte hund så har ingen större koll men tror det. Tänker att det är en sån borste med små metallpiggar?
Fin han är! Har han börjat skimla än?
Frans tackar, matte känner sig lite blödig när hon inser hur lik han är sin mor.
Samma dramaqueen först för att sen bara " äh nu orkar jag inte mer" och göra nåt annat. Och hitills har han aldrig lyft en hov eller hotat på nåt sätt, precis som mamma.
Det är ju inte snyggt men en av våra högpoängare förra året, har för mig att han fick 49 poäng, var hälften ljusbrun fölpäls och hälften mörkbrun vuxenpäls, så det är ingen katastrof om man inte får bort den.
Om jag förstått det rätt är furminatorn en utveckling av det som kallas hundborste. Jag kan ju inte länka men googla så hittar du. Jag har en sån att få bort vinterpäls med och både jag och alla mina hästar älskar den!
Furminator ser ut ungefär som en väldigt lite kam med ett stort handtag på, den är dyr, det finns billigare kopior men de är inte lika bra, lika bra att köpa en furminator direkt å spara pengarna, du slipper ryktstenar å annat kul varje vår å vinter
Min dam fäller inte fläckvis utan blir bara gradvis mörkare, tar jag ett tag på henne lossnar inte ett enda hår, känns som att hon tonar sin fölpäls om nätterna Men jag ser ju att hon blir tunnare i pälsen, tex om rumpan. De andra fölisarna fäller fläckvis och kalar av sig bit för bit, blir så mysko på mitt lilla hjärta.
Å sen ytterligare en, säkerligen dum fråga, jag ska stambokföra mammahäst, hon har tid före fölet, hur gör man med nummerlapparna? Ska jag lägga fram mammahäst siffror först och sen ställa mig å klödda med att ändra? De har nr 17 och 18 har jag för mig. Har aldrig sett någon ställa sig å ändra men har å andra sidan inte heller tänkt på det som ett problem förrän nu när jag står inför det Nån som vet?
Jag hade ett föl som föddes grått, snabbt blev älgfärgad, och sen fällde någon tuss här och där. Under var det svart. Han såg rent ut sagt för jäklig ut och inget jag gjorde hjälpte för att få bort fölpälsen. På sin sexmånadersdag släppte han det sista som fanns kvar och blev äntligen vackert svart
Hästnyheter
Årets fölbedömningar visar en tydlig trend - färre men bättre föl. Totalt 599 föl visades, en minskning från föregående år samtidigt som...
Hästnyheter Själv drar jag gränsen vid att äta någon av mina hästar men inga problem att äta häst eller att någon annan äter mina när den dagen kommer.
Hästmänniskan Ameo, jag såg att du var någon form av moderator på trådar här under hästmänniska. Är det möjligt att du skulle kunna ta bort tråden nu...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.