Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013

Tack så mycket :D
Argentinusblod + svensk stam gör ju att jag har många valmöjligheter sen när jag ska avla på Chloetta så det blir nog bra.

+ Görel.Tack för svar, känner sig rätt grön på föl färger :o då får jag vänta på hans svarta ben:)

Förresten Görel, den var efter Lambo? Himla fin!

Kl

Nardus två månader idag :)

1005414_10151724775807112_1739218166_n.jpg

998618_10151720977857112_1151937089_n.jpg

1006139_10151720932807112_718374682_n.jpg

du får beställa en Frans från mig ;)

Frans är döpt efter italienska fotbollspelaren Totti så satt och la namn på minnet när jag såg Italien spela i lördags :D
Diamanti är fint tex. Sen har vi Filipo.

Mitt sto är ju rätt liten också egentligen... Men alla fina hingstar är ju 170+ nuförtiden :meh:

Jag har ju redan massa förslag till Florences framtida föl, Florence + the Machine-låtar!

Spectrum, Heartlines, Shake It Out, Seven Devils :devil:, Remain Nameless ;), Cosmic Love, Hurricane Drunk, Rabbit Heart, Hardest Of Hearts

Plus att tills det är dags har det säker hunnit komma flera :D

ja det är några kilo i skillnad där ;)

tycekr överlag att floricelloungarna är lika varandra, ffa på hhb.
sen är en del betydligt kralligare.

nya stallägaren sa "sådär skulle mitt föl med 50% fullblod sett ut". men henne blev mer en quarter :D
det enda negativa är väl att alla tror att Frans är ett sto, min italian stallion liksom :P

Kl
Oj så fort tiden har gått.Nu har bebis blivit 5 veckor.
Har nog aldrig tagit så många kort på ett föl som på denna.
Kan ju bero på att kameran är med varje gång han får mat.

Han gillar fortfarande att hoppa.

Kollar in storasyster.

Önskar jag var lika lagom lång som du är! Är sjukt deprimerande att vara för stor för alla roliga hästar :( Är jätteglad för min fina Zamona iaf, som är 168cm i mankhöjd, men mindre än henne kan jag knappt ha som ni kanske ser haha! Får henne att se ut som vilket litet fullblod som helst med jätte-matte på ryggen. Hoppas CC blir tillräckligt stor, Itzy lär ju bli det utan problem iaf!

315488_4352342291356_134559409_n_5004862addf2b33224000136.jpg

(och ja, den sadeln var lite för liten för mitt jättearsle :D Numera sitter jag i en sadel som faktiskt passar och inte gör att jag sitter som ett mongo :p)

Senast ändrad:

Alltså, hur oförskämt söt får man lov att vara egentligen? Och vilken härlig hage de verkar ha, där man kan skutta och busa över stockar!

Sååå fin hon är! Verkligen härlig uppsyn! Förstår att du är superglad för henne! Tycker verkligen alla har fått superfina fölisar iår!

Tack! Haha ja det lär bli en spännande inridningstråd ;) Får väl se om jag överlever det hela haha!
Va roligt med arabiskt tema! Har en kompis som har en jättefin häst som heter Hisan, det betyder "häst" haha :D

*KL*

Tragedi idag - Embla, 6 dagar gammal blev av med sin mamma. Eller, det var vad hon trodde i alla fall. Mamma kläddes in i flugtäcke och flugspray eftersom insekterna precis har slagit till för fullt. Själv blev jag förvånad över att hon hade så svårt att känna igen mamma - andra fölisen reagerade inte alls när hennes mamma fick flugtäcke, men hon var lite äldre.

Det tog nog en halvtimme innan hon insåg att hennes mamma bara bytt utseende en aning.

IMG_0008crop.jpg

http://www.youtube.com/watch?v=x6xZxlvFp5o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
823
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 080
Senast: Robina
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årets fölbedömningar visar en tydlig trend - färre men bättre föl. Totalt 599 föl visades, en minskning från föregående år samtidigt som...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 375
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Guldfasanerna
  • Akvarietråden V
  • Lugnande medel till hund.