Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013

Justja, Hip hop- Landlord?

Avelsston som är lätta att hålla i hull är nog det bästa man kan ha :) Sista stoet, som inte fölat än är tyvärr svårare att hålla i hull, det är ett evigt fodrande hela tiden :(

Bild på min nykläckta ;) Sto f:15/6(idag) e. Contant Q. Mamma Lisel är stofamilj 42 och e: Silbersee - Herkules - Crown Point xx
På bilden max en timme gammal (och lite jobbigt att stå)
Vilken färg tror ni? brun eller skimmel ? :D
liselfolis1.jpg

I know the feeling... :cautious:
Hon får nog nästan en bal hö bara till kvällsmat nu. En halv bal när de kommer in på kvällen, ytterligare nästintill en halv senare på kvällen. Ändå väldans hungrig på morgonen.
Plus allt hö hon får ute, de släpps snart ut i stora hagen, fruktansvärt dåligt bete där men lite mindre hö vill hon nog ha iaf. :p

bapro: Tror på skimmel :) Kul med Contant Q, han ser väldigt fin ut :) Var det en hingst eller ett sto?

Caisalundblad: Kaniner har jag hört ska vara billiga i drift, man kanske skulle ta och skaffa några istället för hästarna :D
Tur man har hästarna, vad sjutton skulle man lägga pengarna på annars?

Satte precis alla rätt på travet, som jag kämpar för varje lördag. Men vad hjälper det när det bara var favoriter som vann och utdelning på 7 rätt var 80 spänn? :p Bättre lycka nästa lördag, dubbeljackpot från idag som går dit då... :wtf:
Men jag vann iaf en resa till Paris för att se Prix d'Amerique i Januari, skulle inte valt pengarna mot den upplevelsen någonsin. Klarar mig bra trots dyra odjur i stallet, som tur är. :D
Tror stenhårt på att Iska kommer hoppa in både bilar och miljoner åt mig om ett par år, så det är lugnt! ;)

Då håller jag mina tummar för att din önskan slår in..och att hon vinner massor.

Mina små hästar kostar bara massa pengar..Men ja älskar dom ändå.

Denna unge ska nog heta Expensive..

Så bra namn!

Mitt sto äter 3 kg kraft, betfor och olja, 12 kg silage och fett bete mellan 9-18 och jag är glad över att det räcker!

Välkommen bapro, härligt att fölis kom!

Joo mycke mat går det åt..

Men denna kille har kostat tid sorg och pengar.
Hans mamma gick över 67 dagar..å vi vakade.
Sen repade hon sig inte efter fölningen och vi fick ta bort henne.
Nu äter lilleman fölmjölk i massor..
Så Expensive är nog passande på honom..
Å han kommer vara våran för alltid..

Usch jag vill knappt tänka på hur mkt hästarna kostar varje månad. Jag får lite ångest varje gång jag betalar hästräkningar.. Men vet samtidigt inte riktigt vad jag skulle göra med pengarna istället... Massa märkeskläder kanske? Eller en egen gård (till vad när man inte har häst..?) Köpte ju en galopphäst i vintras jag får väl hoppas att hon springer in ett par miljoner åt mig (troligt.. haha)

Dobbis: Åh men såna föder vi också upp, flyktstammade är dom. Jävligt rädda för dammsugaren, dom lyckas alltid fly när den kommer på besök.

KL

I morse föddes här ett brunt litet stoföl med vit fläck i pannan. Stolt moder är Engela ox. Hoppas att bilden fungerar, annars får det vänta en stund. :)
992991_3135584005613_1287977012_n.jpg

Haha det tror jag dock inte du gör ;)

sona: CC var väldigt brun väldigt länge men ID-kontrollanterna är duktiga och det var inga konstigheter. Annars kan man säkert skriva in ändringar i efterhand!

Grattis! :D

kl.

10 dagar gammal nu och jag tycker Iska blir lite vackrare för varje dag som går.

87ed0ea7-e6cc-418f-870c-69f29b5adf2c_zps8e88aa30.jpg

795137f1-faf0-4455-9239-2839d47cbbf7_zpsdda140c7.jpg

406f5abe-cbcd-471c-8824-004445dabe30_zps083203f5.jpg

Det är full fart mest hela tiden :D
73fb7f68-2851-4a14-af27-ba6106e707c7_zps1393e0cf.jpg

a9561e34-3fcd-4fb1-857f-b8bd909a25d5_zps458bc66b.jpg

2-19_zpsed809336.jpg

3-18_zpsdaa29433.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
823
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 080
Senast: Robina
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årets fölbedömningar visar en tydlig trend - färre men bättre föl. Totalt 599 föl visades, en minskning från föregående år samtidigt som...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 375
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix