Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Avelsston som är lätta att hålla i hull är nog det bästa man kan ha Sista stoet, som inte fölat än är tyvärr svårare att hålla i hull, det är ett evigt fodrande hela tiden
Bild på min nykläckta Sto f:15/6(idag) e. Contant Q. Mamma Lisel är stofamilj 42 och e: Silbersee - Herkules - Crown Point xx
På bilden max en timme gammal (och lite jobbigt att stå)
Vilken färg tror ni? brun eller skimmel ?
I know the feeling...
Hon får nog nästan en bal hö bara till kvällsmat nu. En halv bal när de kommer in på kvällen, ytterligare nästintill en halv senare på kvällen. Ändå väldans hungrig på morgonen.
Plus allt hö hon får ute, de släpps snart ut i stora hagen, fruktansvärt dåligt bete där men lite mindre hö vill hon nog ha iaf.
bapro: Tror på skimmel Kul med Contant Q, han ser väldigt fin ut Var det en hingst eller ett sto?
Caisalundblad: Kaniner har jag hört ska vara billiga i drift, man kanske skulle ta och skaffa några istället för hästarna
Tur man har hästarna, vad sjutton skulle man lägga pengarna på annars?
Satte precis alla rätt på travet, som jag kämpar för varje lördag. Men vad hjälper det när det bara var favoriter som vann och utdelning på 7 rätt var 80 spänn? Bättre lycka nästa lördag, dubbeljackpot från idag som går dit då...
Men jag vann iaf en resa till Paris för att se Prix d'Amerique i Januari, skulle inte valt pengarna mot den upplevelsen någonsin. Klarar mig bra trots dyra odjur i stallet, som tur är.
Tror stenhårt på att Iska kommer hoppa in både bilar och miljoner åt mig om ett par år, så det är lugnt!
Men denna kille har kostat tid sorg och pengar.
Hans mamma gick över 67 dagar..å vi vakade.
Sen repade hon sig inte efter fölningen och vi fick ta bort henne.
Nu äter lilleman fölmjölk i massor..
Så Expensive är nog passande på honom..
Å han kommer vara våran för alltid..
Usch jag vill knappt tänka på hur mkt hästarna kostar varje månad. Jag får lite ångest varje gång jag betalar hästräkningar.. Men vet samtidigt inte riktigt vad jag skulle göra med pengarna istället... Massa märkeskläder kanske? Eller en egen gård (till vad när man inte har häst..?) Köpte ju en galopphäst i vintras jag får väl hoppas att hon springer in ett par miljoner åt mig (troligt.. haha)
Dobbis: Åh men såna föder vi också upp, flyktstammade är dom. Jävligt rädda för dammsugaren, dom lyckas alltid fly när den kommer på besök.
sona: CC var väldigt brun väldigt länge men ID-kontrollanterna är duktiga och det var inga konstigheter. Annars kan man säkert skriva in ändringar i efterhand!
Så kul! Blev det en tävlingshäst av honom? Jag har haft min sen hon var tre år och hon är 16 i år så extra kul med en avkomma nu, och första fölet för henne
Hästnyheter
Årets fölbedömningar visar en tydlig trend - färre men bättre föl. Totalt 599 föl visades, en minskning från föregående år samtidigt som...
Foder & Strö Hästen får redan lusern pellets, krafft muscle, lusern hack och mineraler + fri tillgång på hö.
Men är en väldigt gammal häst, så tyvärr...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.