Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013

130615_51bcb25dddf2b30ea4da299a.jpg

Ge mig!!! Dör gullighetsdöden här!!!

Jag funderade allvarligt på att ha öppethus under två timmar och få allas "komma och titta på fölet" avklarat på en och samma dag. Det kom en tant idag och frågade om man fick fotografera fölet. Tänkte säga (eftersom att jag höll i systemkameran) NEJ det är högst förbjudet, inom en snar framtid kommer det finnas vykort att köpa i stallet :D Det hade varit kul att se hennes min! :sneaky::D

Tack detsamma:-D

Ja jag tänker iaf rida igång henne och träna för att tävla så att säga, får se lite hur mycket som hinns med osv men oavsett längtar jag sjukt mycket efter att få rida henne igen!<3

Det är bara att komma och hämta honom. ;) Han är gullig på håll men mycket envisare än sina föräldrar redan. Vad månde det bliva? :nailbiting:

Farsgubben tyckte vi skulle trycka upp biljetter och sälja för att få titta på fölet. ;) Såhär i efterhand hade vi nog tjänat en hacka på det...

Och fy tusan vilken fin tös du fick! Grattis! :D

Habina: Haha, oj, vilka långa! Tycker Iskas syns bäst när hon spetsar dem istället. ;)

Tack så mycket, jag vet ju definitivt att hon kommer att behålla sina tecken med :D

Här kommer det presenter till Chloetta, hon har redan hunnit få ett rosa fleecetäcke i minsta strl :p

Läste om er historia, vad skönt att det gick bra. Han är superfin!
Vad berodde infektionen på? Har inte hört innan att de kan få det.

Men hon ÄR så sjukt söt! :love: Lite avis över att din får behålla sina tecken. :cautious:

Cyllene: Sjukt snygg är han!

Ponte: Lite impad över att du kom ihåg hela Iskas namn, eller kollade du upp det? ;) Ska bli spännande att höra speakers säga det i framtiden. :D

Okej, sista bildbomben från oss på ett tag, de fick komma ut i stora hagen idag:
42c9e7df-c25d-4d1a-96aa-f6e5deea4075_zps93714620.jpg

9-3_zps694a2d08.jpg

4-15_zpsb57bd471.jpg

2-19_zpsc92a5826.jpg

8-8_zpsbfc7c93d.jpg

Även mammahäst tyckte det var himla skönt att komma ifrån fölhagen:
1-19_zpsf491a6f9.jpg

3-18_zps4bc0b4bf.jpg

:D

Här kommer bilder på lilla Contant Q - Silbersee fölis, hon är bara en dag gammal på bilderna.. Nån som kan se redan nu om hon blir brun eller skimmel? :D

folis3.jpg

folis15.jpg

folis2.jpg

folis8.jpg

folis9.jpg

Glömde tillägga att hon vid födseln var 107 cm i mkh

Mamma 165, Pappa 168

Första fölet jag mäter så vet inte om det är normalt eller ej.

Grattis!! :D Så himla kul att det gick bra och skönt att byta tråd nu va?? ;)... Borde försöka mäta min också men undrar hur man gör haha, hon är lite hoppig och rädd för mig än så länge ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
823
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 080
Senast: Robina
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årets fölbedömningar visar en tydlig trend - färre men bättre föl. Totalt 599 föl visades, en minskning från föregående år samtidigt som...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 375
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka