Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013

Haha hans färg har gett mig mkt huvudbry, första gången någon sa är han inte fux så fattade jag ingenting men så var det ;)

Hahaha, nä, det förstår jag verkligen!
Fin färg fick han, om min mot all förmodan inte skimlar hade jag inte blivit ledsen om hon såg ut sådär när hon är äldre. :d

*kl*

Nu hoppar jag in i den här tråden, lite tidigare än jag räknat med. :p

Igår kl 01:33 föddes Rikardo, på dygn 317 om man räknar från sista betäckningsdagen, men jag tror dygn 324 är mer troligt. Han är hur som helst inte prematur utan pigg och glad.

130610_006_51b717e79606ee44b9776d62.jpg

Han gav mig lite huvudbry först, då han inte ville kissa. Men eventuellt var han lite förstoppad, för efter att han fått mikrolax så allt tarmbeck var borta började han även kissa. Dock verkar han föredra att kissa floder varannan timme. ;)

Ariel klarade förlossningen bra och är en superduktig mamma. Är så stolt över henne! Hon tycker Ricky är det finaste som finns...

130611_001_51b72523ddf2b34e95677401.jpg

kl

Har hämtat hem min illbatting och mammahäst från hingsstation idag. Dom har varit iväg en dryg vecka.
När jag kommer fram så säger ägaren till hingsstation "du måste ha grimskaft till fölet - hon far runt överallt annars, hon bryr sig inte om att gå med mamma" :crazy:. Ja ok bort till trailern. Lögn att jag orkar baxa in trollungen. Ställa in mamma är lönlöst då passar föl på att dra iväg. Får be om hjälp :o Bär in fölet. In med mamma.

Fick med mig orden "Ditt föl är riktigt fint. Rätt mycket attityd dock". No kidding :meh: Kaxig i kubik. Snäll dock. Blir dom såna med 2 extramorsor tro?

Stor har hon blivit med.

Gammal bild
IMAG0787_zpsb215458f.jpg

Seriöst min lill hingst på 9 veckor har precis betäckt mitt shettis sto, hade ingenaning om att hon brunsta... hon brukar visa de tydligt, fick storma ut i hagen och plocka bort henne. :yuck::nailbiting:

Hur vanligt är det här? Han betäckte henne ordentligt.. (alltså inte bara bus/lek ). Har någon annan varit med om detta?

Han är visserligen inte så stor men vill inte ha skada/infektion elelr föl hos någon, så detta var inte okej. :mad: Brukar alltid ha shettis tanten som extra häst med fölen.

Har aldrig varit med om det inann..... så om någon annan har det och vill dela med sig så blir jag tacksam! ?!

Beckhästen överlycklig. "Hennes" bebis hemma igen. BFF?

IMAG0874_zpsc87ac29b.jpg

Rebecka visar hur man ska tackla terränghinder..
IMAG0878_zps026dc548.jpg

Close up
IMAG0871_zpsd7a71d7a.jpg

IMAG0863_zps66cd607d.jpg

Ingen aning om hur vanligt det kan vara :confused: Såg du att han gjorde "på riktigt"? Min hingst började intressera sig för damer när han var drygt 6 månader så då fick han separeras från stona och gå över i hingsthage.

Inte bättre att starta en egen tråd om det?! Lätt att viktiga frågor försvinner i texten och alla fölbilder!

kl
Passade på att fota mina småttingar ikväll. Dom har fått namn nu, hingsten heter Pikku Mumin (Lilla mumin på finska..) stoet heter Artemis.
Funderar fortfarande på färgen på hingsten.. Vad tror ni, skimmel eller brun? Ibland tycker jag att han ser lite gråaktig ut runt ögonen men sen tycker jag att han bara ser brun ut..

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
827
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 183
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årets fölbedömningar visar en tydlig trend - färre men bättre föl. Totalt 599 föl visades, en minskning från föregående år samtidigt som...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 376
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix