Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013

Haha, jo, de är ju rätt lika, men tycker ändå Annie har en "svartare" ton i pälsen?
Äsch, häst som häst! Hon kom, hon blir inte ponny, hon är pigg och glad, jag är nöjd om hon så hade varit grön! :D

Och även CaisaL, ok visste inte att nyfödda fuxar som ska bli skimlar inte är rosa runt ögonen. Eller rättare sagt, jag hade nog glömt det, har nämligen fött upp precis en sådan men det var några år sen :p

jag är nog den enda som hoppas på att hon skimlar :D
Apple hade en fantastisk skimmelfärg när jag träffade henne och bläsen tycker jag inte ger ett feminint intryck.

muttermutter... :cautious:

;)
Skimlar kan var tokfina, problemet är att de till slut är helvita, hur man än gör. Och VAD kan vara mer feminint än ett upp-och-nervänt hjärta i bläsen? :eek: Även om jag tycker det krävs fantasi för att se det tycker alla att hon har det... :angel:

jag tycker den ger henne ett väldigt brett huvud, tycker att en bleknande bläs vore finare :) Sen kan man alltid hoppas att hon förblir grå länge.

Han kan ju heta både Optimus och Maximus, som romarnas gud Jupiter Optimus Maximus. Lite långt att saga för speakern, kanske, men garanterat den enda hästan på tävlingsbanan med ett sådant namn. :)

Måste den bli antingen skimmel eller fux rent genetiskt? Det ligger ju mörkbrunt bakom Balougraph? Jag sätter mina pengar på mörkbrun:p.

Hahaha, det ligger mycket brunt på mammas sida också, ärligt talat tvivlade jag på att hon hade röd gen i sig, nu vet jag ju inte vad skimmlarna föddes med för färg, men annars har hon inte fux förrens i sjätte led om jag minns rätt.

Vi borde nästan dra igång en vadslagning "Vad har Iska för färg?" och göra det officiellt. ;) Ska bli sjukt intressant att höra vad id-kontrollanten vill ha henne till sen.

Måste den bli antingen skimmel eller fux rent genetiskt? Det ligger ju mörkbrunt bakom Balougraph? Jag sätter mina pengar på mörkbrun:p.

Problemet är ju dock att hon inte har svart man och svans och utan det så är hon inte brun utan fux därav fuxspåret.

Hahaha, det ligger mycket brunt på mammas sida också, ärligt talat tvivlade jag på att hon hade röd gen i sig, nu vet jag ju inte vad skimmlarna föddes med för färg, men annars har hon inte fux förrens i sjätte led om jag minns rätt.

Vi borde nästan dra igång en vadslagning "Vad har Iska för färg?" och göra det officiellt. ;) Ska bli sjukt intressant att höra vad id-kontrollanten vill ha henne till sen.

Se nu istället till att gå ut och rycka lite rumpa på henne och skicka iväg till andra sidan pölen så finns svaret svart på vitt om ca en vecka om hon är en fux eller inte.

Det behövs inte rycka i rumpan på fölis det går lika bra med mantagel för färgbestämningen och det tycker dom är mindre obehagligt .

Se bara till att det är rötter med inte klippa !

Mia

Jag har en tvååring som är mörkfux, han föddes inte med rosa runt ögonen och han kommer garanterat inte att skimmla... Jag trodde länge att han skulle bli svart/mörkbrun. Spännande det här med färger :D

gylle: Jag är ju livrädd (dvs helt okunnig) när det gäller allt som inte finns inom Sverige, tänker då mest på betalning och sånt, så funderar ärligt på att ta den dyrare varianten här/vänta och se.

Miaa: Bra att veta, funderade på det ett tag varför det måste just vara svanstagel. Tack!

LMCarlsson: Åh, har du någon fölbild på den?

Du kan vara helt lugn över att använda US Davys det är ett av USAs största lab och välkänt över hela världen. Vet flera både här på forumet och i bekantskapskretsen som fått gjort analyser där de är till hundra procent att lita på.
Har inte skickat in något själv till dem och man kan ju inte se utan att beställa hur man betalar men lär vara flera här på forumet som kan svara säkert, men gissningsvis är det antingen direkt med visa/mastercard eller så via paypal går säkert att välja själv vilket av dem man använder till dem hade jag inte tvekat en sekund att betala.

*KL*

Det första jag gjorde efter jag kom hem ifrån festivalen i Blekinge som var i helgen var att gå till stallet och mysa lite med lilla tjejen.
Hon har fortfarande inte fått något namn än och jag kommer inte på något jag tycker passar henne.
Idag fick de gå ut i en ny gräshage då tanken är att släppa ut dem på bete i helgen :)

970854_10151430596762283_3473709_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
827
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 183
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årets fölbedömningar visar en tydlig trend - färre men bättre föl. Totalt 599 föl visades, en minskning från föregående år samtidigt som...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 376
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix