Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013

*kl*

Inatt föddes enda fölet för i år hos oss. Ett PRE-sto blev det, pappa Ingrato FS och mamma är Reina XXXIV. Ska åka ut och kolla idag. "Tyvärr" verkar hon inte ha ärvt pappas gulbruna färg, men är nog vackrast ändå :love:

KL

Min lilla sto/föl flock!:

945121_10151741737673313_1744162654_n.jpg

Blir ju inga superbilder med mobil men...'

Eskil snart 4 veckor:

1001782_10151741737443313_716315079_n.jpg

Sten e Diamant de Revel snart 5 veckor:

1000069_10151741738258313_89023437_n.jpg

Ja det är ju riktigt surt, men konstigt att de sätter reservation på det kan jag tycka, de borde väl veta kan man tycka, eller så tar de varje chans de får ;)

Kl

Chicolina & Cillary 2 mån ska få åka på bete, hur transporterar jg dom på säkrast sätt i en trailer?
Riktigt nervös.... Pepp och tips välkomnas varmt!

Hehe tror oxå du kan ge upp hoppet om en skimmel tyvärr ;)

Ja i alla fall de föl som väntas 2014 lär inte bli några "vitingar" :meh: Får väl väga in färgaspekten till 2015...

kl

Väntar på besked från seminstation om att få hämta hem föl och mammahäst. Har inte hört något sen jag lämnade dem i måndags så det flyter väl på enligt plan. Jag vet att de har de jättebra men saknar Dorri (och E såklart :p)

KL
Ett stoföl av rasen American Quarter föddes 5/6 lö 21.30, allt gick efter skolboken!
E: Bertas Wild Rag
U: Colonels Poco Powwow
Reining/ kosse stam som jag förväntar mig stordåd av
En kopia av sin mamma, som jag väntat läääänge på, kommer behållas för att bli min framtida tävlingshäst
Namn idé: Wow Sheza Lady, men kommer kallas "Wilda"
Nyfödd:

bild1.jpg

Ute för första gången 1 dag gammal:
bild.jpg

Så härligt det ser ut! Han är fantastiskt fin din lilla skimmelpojke. :love: Ser ut som han blir matad med högkvalitativ grädde! ;)

378012_10151606174065912_69033464_n.jpg

Ja visst är e härligt med familjeflock
LB Blue Ice skulle igentligen gå med andra i sommar men blev inte riktigt acepterad så då fick han gå hemma med sin flickvän och son
(LB är kastrerad nu så de blir inga flera föl )

401892_10151600335595912_1754395823_n.jpg

tänk va kul de kan se ut me e långaben i bland

Gör inte jag heller, men man och svans är inte svarta, bara en mörkare version av hennes mystiska älgfärg... :mad:
Jag letar och letar men hittar inte en enda bild på ett föl som har samma färg som Iska, de svarta kommer närmast, men de har en gråaktigare ton i pälsen.
NU ser man svart ut, men det är för att jag tvingades smörja in hela mankammen för att hålla borta knotten som letade sig ner där, svansen är fortfarande rödisch. :meh:

Jag tycker färgen på din (är ju alltid svårt att se riktigt på bilder) är väldigt lik min Donna Antique. Hon kan bara var mörkbrun el svart (min alltså). Annie som vi kallar henne har även lite gråa tagel på sidan av svansroten.

Jag är jättenöjd med båda mina, Don Schufro stoet betäcks om med Ampere för tredje ggr:).

Vill ju fortf se bild på din när han är uppe på benen:)

Ja, jag noterade att de var väldigt lika i färgen faktiskt, Annie är närmast hittills. Har stirrat på de bilderna nu, man och svans ser ju inte jättesvarta ut, eller är det ljuset? KAN Iska ha svart man och svans trots att de skimrar i koppar? O_o Tycker inte alls de ser svarta ut, om man tittar på första bilden på förra sidan ser man tycker jag att svansen har samma färg som resten av henne.

Är väl bara vänta och se antar jag, antingen kommer stickelhåren om några veckor eller så blir hon... svart? Kanske mörkbrun. Tror inte Balougraph lämnar svart. Fast iofs, Ballumé var reggad svart, men han var uppenbart skimmel på hingstbedömningen. ;)

Jag kanske har fått en fölunge med en ny färg - Svart med röd man och svans. :angel:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
827
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 183
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årets fölbedömningar visar en tydlig trend - färre men bättre föl. Totalt 599 föl visades, en minskning från föregående år samtidigt som...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 376
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Hålvägg