Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013

kl

Har hämtat hem min illbatting och mammahäst från hingsstation idag. Dom har varit iväg en dryg vecka.
När jag kommer fram så säger ägaren till hingsstation "du måste ha grimskaft till fölet - hon far runt överallt annars, hon bryr sig inte om att gå med mamma" :crazy:. Ja ok bort till trailern. Lögn att jag orkar baxa in trollungen. Ställa in mamma är lönlöst då passar föl på att dra iväg. Får be om hjälp :o Bär in fölet. In med mamma.

Fick med mig orden "Ditt föl är riktigt fint. Rätt mycket attityd dock". No kidding :meh: Kaxig i kubik. Snäll dock. Blir dom såna med 2 extramorsor tro?

Stor har hon blivit med.

Gammal bild
IMAG0787_zpsb215458f.jpg

Undra om Diarado avkommorna är tuffa! Min lilla dam vägrade att bli fångad i dag när vi skulle åka till station! Hon var rättare sagt mer vild än tam!!
Så söt din tjej är :)

*kl*

Stallets lilla bebisflicka :love:
Föddes natten till lördag och är renrasig PRE.
Färgen vette 17, antingen ljust brun eller gulbrun. Hon kan vara båda :crazy: Idéer? Hon ska färgtestas för säkerhets skull.

1001059_10151505672221158_1833678114_n.jpg

6503_10151506399001158_576792036_n_zps459625d3.jpg

1004731_10151506400401158_1215334605_n_zps773142d0.jpg

Nu blir jag nyfiken...vad ligger för tanke bakom att namna en blivande tävlingshäst efter Mumintrollen???:D Båda dina fölisar är iaf jättesöta, älskar tecknen i ansiktet på den första!

Visst är hon! :love: Stor, långbent och vacker! Med ett j*kla temperament, sparkas om hon kan :devil:
Jag tror också gulbrun, men hon är ingen självklar sådan.

Haha, min man är finsk och stallnamnet är finskt :D Började väl med att han tyckte den skulle döpas till pikku mumin om den blev vit. Det låter så löjligt först men när man väl vant sig så var det ganska sött, smeknamnet blir pikku. Och vi kom inte på något annat namn så nu bestämde vi oss för Pikku Mumin :p

Döper dessutom fölen efter bokstäverna i mammornas namn Tex Phalomas heter

Phenomia
High Top
Artemis

Sen är det ju så underbart att höra speakern försöka uttala alla konstiga namn på tävlingsbanan:
Camilla Mäntyvuo på Pikku Mumin Vuo, Uppfödare Stall Vuo.. Haha kommer bli riktigt spännande att se vad dom skulle få det till :D

Senast ändrad:

Undra om Diarado avkommorna är tuffa! Min lilla dam vägrade att bli fångad i dag när vi skulle åka till station! Hon var rättare sagt mer vild än tam!!
Så söt din tjej är :)

Enligt "min" seminstation har dom lite attityd Diarado-avkommorna :)

Sen finns det la såklart gradskillnader, funderar på att döpa mitt föl till "Attityda" :p

Han hade nog ren tur att lyckas ordentligt. Bra höjd med en shettis.
Han intresserar sig även nu när dom är separerade och går i olika hagar, han står och flämtar och kråmar sig.

Jag ville inte starta en egen tråd då jag inte ville göra för stor sak av det, mest nyfiken på om någon annan varit med om det. Jag har det aldrig under alla år. Men någon gång ska väl va den första. ;)

Oj! Den ser väldigt black ut. Eller brukar de kunna ha falska ålar?

EDIT: Snabb googling gav svaret :P Japp de kan de. Färgmässigt är det klurigt men jag tycker den ser gul ut. Men svårt på en så liten.

Senast ändrad:

Ja, visst ser hon black ut? Falska ålar kan dom ju ha, men denna är ju verkligen skarp! Vi hoppas förstås hon är gulbrun, men det är verkligen svårt att avgöra. Hon är liksom ljust, ljust brun med en väldigt beige ton.

Kl

image

Äntligen! Efter Mycket om och men fick vi på Cillary på transporten.... Båda två stog som ljus hela vägen till betet.
Gick av hur snällt som helst och nu är det race, fortfarande efter 3 timmar, så glada och busiga tjejer. På måndag kommer sällskapet :)

Ha haha ha sug på den du! Det kan bli både det ena o det tredje när du styr in på nån lokaltävling med ursvensk speaker...:D

kl

Min lilla buse har ju också Diarado blod, är e hans son Daquar cc, och han är ju omåttligt tuff också! Jag håller honom på bestämt avstånd i hagen medan den andre, e Diamant de Revel, är så snäll att man inte tror det är sant! Tänk att två hingstar kan vara så olika redan i den åldern.

Lille Eskil, 1 månad

1006233_10151746376073313_954843583_n.jpg

Sten, e Diamant de Revel, 5 veckor

1005969_10151746377348313_2071769989_n.jpg

kl

Ösregn och blåst här idag...:meh: Tog in 4 dränkta pälsdjur imorse för 2 av dem är tydligen gjorda av socker och tål inte vatten...O_o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
827
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 183
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årets fölbedömningar visar en tydlig trend - färre men bättre föl. Totalt 599 föl visades, en minskning från föregående år samtidigt som...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 376
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix