Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013

Nu hoppar vi in här, blev en hingst igår kväll :) brun med vita kotor bak. Får försöka lägga in bild senare.

Jag vill gärna ha namnförslag :D

Ett förslag är "Darline", kanske lite fånigt?

Darline var ju supergulligt! som Darling nästan :) måste det börja på D? Tänkte om det finns namnregler för hingsten :)
Annars tycker jag Diana, Tiamat, Isis, Athena, Midna, Ceres, Luna..... osv :P

kl

Har släppt ut dom nu på morgonen. Är inte lika varmt idag som igår, mer mulet. Är lite nojig nu om jag ska ta in dem? Mammahäst är inte alls sugen på att vara inne, hon vill käka gräs!

Bilder från nu på morgonen
IMAG0653-1_zps7f0f2a3f.jpg

IMAG0664-1_zps9774b82e.jpg

IMAG0669_zpsd7907719.jpg

Haha nej det måste inte börja på D :D har snöat in på persiska namn och mitt eget förslag är Dorri. Darline är kanske gulligt nu när hon är föl tänker jag men när hon är stor svart bitchig märr så kanske det inte passar :p

Min 11:a fick namnet Reza. Pappa heter Radisson och z finns i mammans namn. Så det gick ihop sig bra. Korta namn är bra! Gillade verkligen Epona, kanske kan göra någon variant på det namnet :angel:

Grattis till fina flickan!! Jättesöt!!

Grattis alla andra som fått tillökning med!!

kl
Lite nya bilder på Chutney 6v gammal!

flefjd.jpg

2wmjq6o.jpg

25h026e.jpg

dh4qaw.jpg

Divine! Kanske lite vanligt men kort och kombination av föräldrarna!

Eller kanske Epodie om du ville ha någon som liknade Epona

Senast ändrad:

Divine! Kanske lite vanligt men kort och kombination av föräldrarna!

Eller kanske Epodie om du ville ha någon som liknade Epona

Divine är jättefint tycker jag, det förslaget seglade upp bland toppkandidaterna :D

En utveckling av Epona, Ebola kanske :p? Jag är jättebra på namn, min katt heter Köttfärs :laugh:

Tack, tack, tack - jag måste gå ut och titta på henne en gång i timmen typ. Bara för att se så hon verkligen finns, att det inte är något jag drömt.

Diabla kanske :p

*knapplån*

Inatt kom årets första föl hos oss..
Abstrakt CML hingst e. Luxus CML u. Gillenia ue. Fürst Heinrich-Don Gregory-Rubinstein-Inschallah x
922430_10151433406538225_1178992611_o.jpg
[/URL][/IMG]

Han är knappt 10 timmar gammal på bilden

Herregud vilka perfekta tecken! :love:
snälla säg inte att ni tror den skimmlar av? Hur fin som helst är han!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 066
Senast: Robina
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årets fölbedömningar visar en tydlig trend - färre men bättre föl. Totalt 599 föl visades, en minskning från föregående år samtidigt som...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 368
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka