Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013

uppdaterar med lite bilder från oss. Hingstföl e: Corriendo Tau - Tornesch 5 veckor g. :)

943671_10151491920628163_1320401195_n.jpg

Vad roligt att så många tycker att han är fin och vill bli dressyr ryttare när han är en travare :D

Men ja, fin trav har han och mamma och tur e bär det ;)

Meeeen, nu förstörde du ju mitt bus! :D ;)
Det finns en anledning till att jag i första skedet inte skrev ut stammen och i andra skedet skrev den på ett kryptiskt sätt. :D

Hahaa, sorry :p

Men jag tyckte det var jätte roligt, och dom är super fina!

Den trav ökningen hade nog fått en 10a i vilket kürprogram som hellst :D

Rebeckasff har dock blandat ihop svaren rätt bra, de du kommenterar bla om att bli dressyrryttare var ju till Victovie och inte Via. Var väl bara Victovie för övrigt som kommenterade Vias om jag inte missat några svar.

kl

Äntligen kan jag vara med här!
Inatt tittade ett litet (hon var ganska stor..) svart stoföl ut! Hon ska nog få heta Epona.
e: Star Kingdom RWD 9 u: Valhallas Roxanne

2nrirnl.jpg

2upz539.jpg

kl

Med en del separationsångest lämnar jag Vänta föl-tråden och sluter mig till er i Föl 2013.

Igårkväll klockan 9 föddes Dorri. Mamma fick kämpa på bra under fölningen men väl ute var föl dessto snabbare, inom 30 minuter stod hon upp och började leta käk. Fick ge det ett par försök innan hon hitta rätt men diade första gången inom en timme från födsel. Efterbörden släppte hel ca 30 minuter efter att föl kommit ut.

Jag har än så länge bara ett par väldigt fula mobilbilder från igårkväll i dåligt ljus. Hon är fantastiskt fin i verkligheten :D

dorrinyfoumldd_zpsfe6b0d0a.jpg

IMAG0616-1_zpsadcae9ec.jpg

http://s1308.photobucket.com/user/Annemi_t/media/image_zpse2e97a34.jpg.html

Min lilla hel bruna sto bara växer och växer :) nu snart 2 månader gamla!! Kallar henne nu för min lilla travhäst genom att hon inte har nogra tecken, men så klart har hon ett smeknamn till och det är lilla loppan!!
Nu närmar det sig för betessläpp tillsammans med ett annat föl och sto, så hon har någon att busa med :)

Diad'em är e Diarado- Maloubet de Pleville- Denver.

Vad är det för stam på henne förresten?

Om det var min du menade så är hon e diarado- Maloubet de pleville - Denver!
När stoet är i gång har hon en riktigt fin nacke och det hade även stoets mamma. Tror där av att hon ser ut som en han istället. Sen tror jag man luras av hennes man, har så himla mkt och tjock man redan!

Senast ändrad:

KL

19 dagar gammal <3 Hade varit spännande att veta hur hög han var när han kom.- Men då kunde han utan problem springa under mammas mage. Nu tar det stopp:)

cimg1082.jpg

Och här knappt 10 timmar gammal
532914_10151327892711353_552606880_n.jpg

Senast ändrad:

Vad han har växt! Så fin :)
Min kommer inte under mammas mage även om hon hade försökt, misstänker att hon är rätt stor?

23r1evp.jpg

n32bn9.jpg

Idag lärde hon sig att galoppera och bocka, det var asroligt, till mammas förtret ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 065
Senast: Robina
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årets fölbedömningar visar en tydlig trend - färre men bättre föl. Totalt 599 föl visades, en minskning från föregående år samtidigt som...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 368
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka