Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013

Många säger svart, en del säger svartbrun.
Mamman är väldigt lik sin morfar, mormor är lik sin morfar, mormorsmor är lik sin morfar. Så det är ju inte jätte konstigt om hon blir lik sin morfar (svart med vitt på 3 ben) :)

Tycker hon är helt bedårande faktiskt... Oavsett färg :love:

Mamman är ju vår första avkomma och detta är hennes första avkomma. Så det blir lite speciellt (iallafall för mig :D:D)

Kl
I natt kom äntligen lilla Avatar till oss. Ett litet brunt stoföl. Stor stjärn och 2 vita bak. Kl 3.50 och allt gick bra. Lite svårt för mamma häst att stå still när det skulle ätas, men nu går det jättebra:)

Här får ni en bild på finaste Avatar I.
E:Dalwhinnie
UE: Cortez

På bildern ca 10 timmar gammal. Får se om han blir svart eller mörkbrun!

399614_10151581016668738_1546254738_n.jpg

Tack för alla komplimanger för mitt föl. Själv är jag helt såld :love:!
Beklagar ditt föl CurlySue! Hann du ta ngra foto?
Här är ngra till bilder på mitt söta stoföl. På bilderna två dagar gammal. Mamman har att göra...
D+-+Kopia.JPG

E+-+Kopia.JPG

B+-+Kopia.JPG

Hej!
I söndags förmiddag fick vi ett hingstföl! Tänkte lägga in bild så fort vi får in dem på datorn!

Ni som bor i söder och inte har lösdrift, hur mkt har ni fölet ute på dagarna? Hur känsligt är fölet för blåst eller duggregn? Det har duggregnat här lite idag och känner att jag inte har så bra koll på just hur känsliga föl är för vädret?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 065
Senast: Robina
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Årets fölbedömningar visar en tydlig trend - färre men bättre föl. Totalt 599 föl visades, en minskning från föregående år samtidigt som...
Svar
0
· Visningar
350
Senast: Gunnar
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 367
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur