Föl 2013 del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Föl 2013 del 2

Coolt med Totilas :D Vad har du för märr? Är det inte Totilas som märren måste ha placerat sig i minst MSVA för att ens vara påtänkt som att sälja dyra droppar till :p

Initialt var det så, inte längre. Min märrs största bedrift var att förstöra ett knä i ett stängsel och sedan bli min allra käraste gullegris! :D

Moderator jag lovar, det är sista utsvävningen!

/c, som insåg hur fina gångarter hästarna visar när de ser en människa med kryckor.... Varför visste jag inte det vid fölvisnigen??

Är Totilas tillgänglig fortfarande alltså?

Yukkan, så söt hon är :love:

Festina, helst hade jag låtit de gå ihop till 8 månader men på stuteriet vänjs alla av i grupp så det blir vid 6 månader. Då får jag hem mamman och det lääängtar jag efter. Har förhoppningsvis möjlighet till stallplats bara fem min hemifrån, då får jag äntligen slösa massa tid på henne :D

visst väntade du huuuuur länge som helst på din guldklimp? Ponnymamma? härstmning?

Ang. färgen kan den väl bli mörk som mor sin? :)

Söt är den hursom :love:

Haha vi får väl se, hon är till salu ;) Är Phaloma inte dräktig så kommer jag antagligen ta bort henne när Artemis är avskiljd :( Tyvärr är ju Phaeton både omodern och har lite taskigt rykte, och hon har själv bara tävlat lättare klasser hoppning och sen varit vandringspokal, så jag tror tyvärr att det kan göra Phalomas avkommor lite svårsålda. Man kan väl säga att jag betäcker med hjärtat där, för jag älskar verkligen den hästen... Har ju ett 2-årigt sto e. Careful kvar efter henne med, den hoppas jag får bra poäng på 3-årstestet men då behöver hon lugna ner sig en hel del...

kl
Lite nya bilder på Chutney! Id-kontrollanten hade lite huvudbry ang hans färg... ;)

241qs1j.jpg

2ptcrw0.jpg

2eft1co.jpg

Mätte vår "lille" hingst idag... 3,5 månad... 140 cm fram...

Är han långbent så behöver han inte alls bli så stor. Min ena 09 var lika stor och han stannade ändå precis vid 170 strecket som vuxen, blev dessutom så hög redan som två åring och har inte vuxet en mm sen dess (faktiskt bara krymp sen han blev kastrerad som 4 åring).

Både och, hon tyckte han var så gul, men jag visade kort på när han var nyfödd, så hon skrev skimmel född brun :)

kl
Såg att en halvbror till min fölis är uttagen till SSHS auktionen i oktober!:up:
Får hoppas det går lika bra för honom som det gjorde för de 2 Haydn-avkommorna som var med förra året:)

Jag lider med dig, synd att du inte fick kryckorna tidigare då om hästarna blev fina :)

Det var inte illa pinkat, blir en saftig räkning på nästa föl då alltså!

Det är alltid så att så fort man fiskar upp kameran så slutar de.

Jag var och hälsade på Chloetta i helgen och det blåste mycket så hon var lite spänd, trots det finns det ett väldigt av och på läge.

mg_9978_fotor_523f4fffe087c35d1d9eddb2.jpg

Först stod vi och kliade på henne och då är hon som en liten hamster. Sen...hittade hon bollen.

mg_0016_fotor_523f50809606ee6f6a44bcb8.jpg

mg_0018_fotor_523f5084e087c342b99e6077.jpg

mg_0019_fotor_523f5089e087c37077669f1f.jpg

mg_0020_fotor_523f508de087c37077669f20.jpg

mg_0027_fotor_523f5093e087c342b99e6078.jpg

Vilka helt underbara bilder:d

Måste försöka ta mig tid att ta lite bilder på min lille kille..
Han är nog bara hälften så stor som alla era fina ungar..
Något högre än sin "mamma " och hon är 115..
Kan det finnas hopp om att han blir pony måntro??

Hejsan igen alla! :)

Vilka fina bilder och kul med uppdateringar.
Här kommer äntligen en uppdatering från mig.

Cajsa växer och frodas som ogräs, bifogar med en bild som togs för ca.3 dagar sedan, hon har börjat tappa fölpälsen och ser ut som hon blir mörkbrun som mamma häst och hennes bror ;)

En rolig nyhet är att hennes pappa blev uttagen till det Tyska Bundeschampionatet! :)

281bl9c.jpg

Film, tycker att hon har bra trav, trots hennes överbyggdhet bak :D

View My Video

Ponniplutt och Grandezza: Tack så mycket ;) är dock avundsjuk på att jag inte fått en enda bild som fångat hennes gångarter.

Låt hästen ha yoga istället, denna boll är köpt som en hästboll och jag är lite oroad för att hon ska få in benet i handtaget. Men det händer förhoppningsvis inte.

Nougat: hur hög är Cajsa nu? Spännande att se hur stor hon blir totalt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 065
Senast: Robina
·
Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
686
  • Nålad
Avel Här är födelseannonserna för årets föl. Lägg in en bild och skriv gärna ras och stam, det är många intresserade av. Observera att detta...
Svar
9
· Visningar
2 797
Senast: thoora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka