Föl 2010 - VÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN!

Sv: Föl 2010 - VÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN!

Ikväll kl.20.00 kom äntligen min Amperebebis,hingst,ca 1oo cm med långa ben,Ädel,1 Vit kota v.bak och liten halvmåneformad stjärn.
Stoet är e.Bellini-Ciceron.
Bättre bilder kommer i den andra tråden imorgon:
DSC02171.jpg

KL
win100517.jpg

Tidigt den 16 maj föddes Winja e Wladimir O.A. u Wahre Liebe e Warkant Wendekreis. Ett långbent o ädel stoföl!

Hälsn Ann

Inatt lite över tolv kom ett underbart "litet" stoföl till världen hos oss.
Perfekt tecknad (paint) och långa ben.
Första bebis för mamman och hon skötte/sköter allt jätte bra.
Bild kommer, min mobil funkade inte i nattbelysningen :p

kl

Strax efter kl 01 i natt kom denna fröken till världen. e Ludwigs Champion - Sajdak xx (mamma fullblod). Föl nr 3 för i år, och sto nr 3! Nu väntar vi ytterligare två så de är väl hingstar ;).

novas.jpg

KL
Buddah Girl ar fodd:love:, 22 maj dag 339. e. Balou du Rouet ue. As de Thurin - Ramiro's son - Waldcanter xx
Morkbrun, 3 strumpor och blas.
Bilder kommer;)

*Skriver för en vän*
Maestro föddes på fredagmorgonen den 21 maj, e.Baltimore 1178 ue.Balsflug (trak)
Svart med 4 strumpor och bläs!
maestro21maj.jpg

*kl*

På kvällen den 18 maj efter ett rejält felläge med lyckligt slut kom denne lille till världen, ett riktigt litet energiknippe!

Hingst e. Fighting Alpha - Quite Easy, föddes på dygn 318.

Berra7.jpg

Berra8.jpg

Berra10.jpg

Berra12.jpg

KL

Grattis till alla bebisar som kommít ut. Själv betäckte jag med en mindre hingst för att få ett mindre föl men ut kom ett lika stort som förra året ;). Man kan inte förstå hur han har fått plats där inne...I år gick mamma över tio dagar...

1274640763_resized.jpg

Hingstföl f-22/5 e. Flash Dancer I.M.-Flemmingh, 12 h på bilden

Senast ändrad:

Äntligen!
På dygn 364 föddes vårt stoföl, Sailor Moon. Brun med stjärn, snopp och vita strumpor bak.
e. Okeanos u. Sazara ue.Elizar
Bild kommer

Äntligen får jag skriva i den här tråden. Jag blev ordentligt lurad av Nina.
Har kollat henne i 3 nätter och känt att det inte var dags, men för säkerhets skull. Inatt började vaxproppar och i morse var de större. Gjorde första kalksticketestet soom visade 3,5 av 4, så jag släppte glatt ut henne med de andra i hagen. Har egentligen gjort en mindre hage till henne men jag ville ge den en dag till att torka upp.

Hästkompis på blixtvisit för att lämna nappflaska vid 10, sambon åker till jobb 12.30, inga tecken på att något var i görningen. Vid 13.30 kommer mamma ut och tittar och då står det ett brunt föl i hagen. Jag satt i ett möte som börjat 13 som jag fick rusa från.

Det blev ett välskapt flickebarn, jag som var så säker på att det var dags för en hingst:

Allt har gått kanon, kissar, bajsar och äter enligt instruktionsboken.
Nu en stund senare kan hon även skutta lite frammåt och är tuff. Nina är en kanonmamma och vaktar sitt föl men låter oss vara med och titta.

/U

Ja det glömde jag ju skriva, tack för påminnelsen.
e.Zuidenwind u.Nina e.Bernsten-Herkules-Nepal-Immer osv.

Ultramodern holländare möter genbankssvenska :)
/U

Runt 3 tiden inatt, kom det ett litet välskapt hingstföl till världen, denna gång inkl ögon, öron mm
Vågar inte ropa hej förrän vetten har varit ute & checkat fölet.

E:Dionysos U: Pinball wizzard
Fölis får stammen: Dionysos, De Niro, Kimberley

Han ska säljas då vi inte kan ha hingst :cry:

29128_422489414041_751749041_5419079_2072405_n.jpg

Inatt har det verkligen varit fullt upp..:)
Först ut var Naomi e. Nactus-Krevad som gav oss ett svart hingstföl e. Ampère - Aventinus CML.

Några timmar senare föddes ytterligare ett föl e. Briar-Ravell-Chirlon. Detta är inte vårt sto men hon bor här och fölar här..

30824_1509237771291_1244755287_31433922_3732120_n.jpg

Aventinus CML - 30 minuter gammal

Liknande trådar

Avel Här är årets födelseannonser för fölen som föds i år. Skriv gärna kön, stam och ras och lägg in bilder. Här kommenterar vi inte...
Svar
12
· Visningar
4 241
Senast: cirkus
·
Avel Har länge funderat på att ta föl på mitt sto e, come back 2. Men är lite tveksam mot alla osäkerheter och risker med det. Och sen när...
Svar
5
· Visningar
1 109
Senast: Tingeling
·
Avel Här kommer presentationstråden för årets föl. Lägg gärna ut eller två foton på fölet, men bildbomba inte! Skriv gärna ut kön och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
44 254
Senast: anra
·
Avel Här kommer presentationstråden för årets föl. Lägg gärna ut eller två foton på fölet, men bildbomba inte! Skriv gärna ut kön och...
7 8 9
Svar
168
· Visningar
61 519

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka