Föl 2010 - VÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN!

Sv: Föl 2010 - VÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN!

Inatt kl 01.15 såg ett underbart litet hingstföl dagens ljus (nattens mörker)! :banana: :bump: :love:
Låååånga ben så det var lite trubbel att hitta matförrådet, men efter 2,5 timmars kämpande av mig och stallägaren lyckades vi till slut! Så nu är allt bra med både mor och son!
Han är något upprätt i kotorna fram och står lite på tå, men kliver ner på hoven när han går så det har nog rättat till sig inom ett par dagar!

Den lille kommer heta Kaptain Highjack och är e Highcruiser - Antares - Ostwind. Fux med perfekt stor stjärn och tre (kanske fyra) via ben!

Nykläckt:
30898530.jpg

Några timmar gammal:
30898531.jpg

Återkommer med bilder sen när han varit ute.

vera.jpg

Stoföl Wera Wang född 4/5 e Zuidenwind-Rascalino-Werther

Senast ändrad:

30856715.jpg
30856714.jpg
30856712.jpg

Nu har lilltjejen kommit,föddes 28/4 en och en halv vecka för tidigt,tror hon ska heta Izette,E,Radix2000.:laugh:

Senast ändrad av en moderator:

På kvällen den 1/5 kom ett fuxfärgat stoföl e. Ludwigs Champion, Heartbreaker, Concorde, Lucky Boy**

Och natten till idag kom ett mörkbrunt stoföl e Nintender, Quite Easy, Irco Marco, Crown Point**

Allt har gått bra med alla och jag är överlycklig över 2 så fina tjejer!:love:

Bilder kommer senare.

Theira Asp e Ludwigs Champion

th_DSC_0404.jpg

th_DSC_0390.jpg

th_DSC_0380.jpg

Main Quiz Asp e. Nintender

th_DSC_0427.jpg

th_DSC_0471.jpg

th_DSC_0441.jpg

*knapplån*

och här föddes i morse (antagligen) ett mörkbrunt sto föl e Canturano-Contender-Diskus-Granit-Welf

Cantara HQS
30905302.jpg

stoet lurade mig i år igen :o sista seminering förra året var 27/6, släppt ägget den 29/6 och fölade alltså idag 6/5.. något för tidigt! allt har iaf gått bra, det här var stoets 11:e föl så hon vet ju vad hon sysslar med! Nästa år ska jag börja fölvaka på dygn 300... Hade inga självklara tecken i år heller, släppte bäckenbanden för ett tag sedan, inga vaxproppar, ingen mjölk, låg ner förra natten, ej orolig.. Hon tycker om att lura sin matte! :rofl: Eller så gör hon bara så här för att jag ska slippa fölvaka! :idea:

Tredje dottern efter henne, hade så gärna fått en hingst efter henne i år! Men det kanske kommer nästa år! :)

Inatt kl 01.15 såg ett underbart litet hingstföl dagens ljus (nattens mörker)! :banana: :bump: :love:
Låååånga ben så det var lite trubbel att hitta matförrådet, men efter 2,5 timmars kämpande av mig och stallägaren lyckades vi till slut! Så nu är allt bra med både mor och son!
Han är något upprätt i kotorna fram och står lite på tå, men kliver ner på hoven när han går så det har nog rättat till sig inom ett par dagar!

Den lille kommer heta Kaptain Highjack och är e Highcruiser - Antares - Ostwind. Fux med perfekt stor stjärn och tre (kanske fyra) via ben!

Återkommer med bilder sen när han varit ute.

Killen har redan rätat upp sig jättefint och har idag varit ute två gånger. Bekräftat är att det är fyra vita ben, olika mycket på allihopa. Jag är mycket förtjust i min lilla redan! :love:

30907275.jpg

30907195.jpg

Kl 7,30 såg detta stoföl dagen ljus hos "Girasol"

e: Laptop
u: Mirja
ue: Calido - Calando

Ett stoföl född 5. mai e. Inspirador (P.R.E.) u. Lille Tuva xx (GB) - e.Alhaarth (IRE)

ibiza.jpg

tuva_inspirador1.jpg

tuva_inspirador5.jpg

tuva_inspirador3.jpg

tuva_inspirador6.jpg

Ja då var den andra De la Gardie avkomman här. Elegance Gay har lurat oss totalt.stall ägaren ringde och väckte mig kl 6 i morse och sa att det springer ett föl i hagen,en helt brunt stoföl en kopia av sin mor. vi såg inga tecken på att hon skulle föla, liten i baken inte mycket till juver. Så då vet man det till nästa gång att hon inte visar någonting.
ska troligtvis heta Gucci Gay härstamningen är: De la Gardie - Pomme Royal- Felix - Chirac

*kl*

I natt föddes detta lilla sto i Skåne. e: Dee Jost van Dyke-Santa Cruz-Cardento-Garibaldi
31804_439816928017_598743017_5648205_4721078_n.jpg

Ett ardenner sto föl föddes idag efter Jubel och under Nelly.

Bild kommer senare!

Här kommer lite bilder, är inte så bra bilder har inte hunnit med att ta bättre bilder.

En bild från första dagen :love:
30931524.jpg

Sova är riktigt skönt, framför allt när man är två dagar gammal ;)
30931558.jpg

En bild på mamman måste ju vara med :)
30931547.jpg

Hoppas någon gillar bilderna :bump:

Senast ändrad:

4/5 - 2010 kl 02.30 på natten föddes ett litet hingstföl....mamman minishettis pappan vanlig shettis utan stam.... Allt gick super 10 min efter hon lagt sig va han ute & hinnan borta! Tacka gud för kamera då jag vart orolig då jag bara ägt damen någon månad och inte alls visste riktigt när hon skulle ha osv...

Men men han e en pigg & livlig krabbat & hans mor har & göra för att hålla honom i styr ;) Första gången jag fått ett så lite föl ca 10 kg tung, annat än halvblod som vi avlat på tidigare ;)

DSC_0101.jpg

DSC_0071.jpg

Igår ca 23.20 föddes ett stoföl e: Bad Like I Wanna Be
u: Colonels Poco Powwow ( hästen på min avatar )
Brun med en vit strumpa bak och bläs.
Allt gick hur bra som helst!
Pigg liten tjej!
Mamma mu mjölkar dundermjölk refraktometern var i topp( över 30) hela dagen innan fölningen och visade 28 3 tim efter och då hade fröken piggelin redan druckit en hel massa av detta. Har mjölkat ur och fryst in för ev framtida behov( hoppas dock det ej ska behövas!)
Rasen är American Quarter, reining/ cowhorse blod
Arbetsnamnet är Powwows Girl Power
PowiesGirlpower20100003.jpg

:love::love::love:

*KL*

Sent igårkväll satte mitt sto igång. jobbig fölning för en förstföderska som gått över tiden och bar ett STORT föl därinne.

Men 11/5 kl 23.30 Föddes denna hingst
E: Baltiomore U: Fioma UE: Patrice- Bonaparte
(grå- svart(?) fin bläs med två strumpor)

Den lilla var pigg frå¨n början och slog sig ur fostersäcken själv:
http://joizmeds.mittspejs.se/P2758797#body

Nyfödd
28820_419233689433_582504433_5239367_2186570_n.jpg

Efter ett tag var även stoet på benen och efter ytterligare ett tag fatatde hon att det var hennes bäbis
http://joizmeds.mittspejs.se/P2758796#body
http://joizmeds.mittspejs.se/P2758794#body
http://joizmeds.mittspejs.se/P2758795#body

Idag ute.
28820_419364249433_582504433_5241284_1182624_n.jpg

galopp
http://joizmeds.mittspejs.se/P2759010#body

fining
http://joizmeds.mittspejs.se/P2759018#body

Liknande trådar

Avel Här är årets födelseannonser för fölen som föds i år. Skriv gärna kön, stam och ras och lägg in bilder. Här kommenterar vi inte...
Svar
12
· Visningar
4 241
Senast: cirkus
·
Avel Har länge funderat på att ta föl på mitt sto e, come back 2. Men är lite tveksam mot alla osäkerheter och risker med det. Och sen när...
Svar
5
· Visningar
1 109
Senast: Tingeling
·
Avel Här kommer presentationstråden för årets föl. Lägg gärna ut eller två foton på fölet, men bildbomba inte! Skriv gärna ut kön och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
44 254
Senast: anra
·
Avel Här kommer presentationstråden för årets föl. Lägg gärna ut eller två foton på fölet, men bildbomba inte! Skriv gärna ut kön och...
7 8 9
Svar
168
· Visningar
61 519

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka