Föl 2010 - VÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN!

Sv: Föl 2010 - VÄLKOMMEN TILL VÄRLDEN!

Då har lilla Hedda MVG anlänt till världen!
Kl. 03.15 på dygn 326 fick Karisma e.Kaliber- Diamant- Herzog ett stoföl e.Highcruiser. Hon är stor och har väldigt långa & veka kotor bak, så det är mkt vingligt. Brun med stjärnämne och ngt vitt ben, tror jag...

Återkommer med bilder.

Nix, inget vitt ben här inte...
Hedda100609001_redigerad.jpg

nja... gick hon inte över 5 veckor totalt så det blir typ 1 år o 1 vecka!? :confused:

Nä men herregud...jag måste varit lite förvirrad...tyckte väl det var konstigt att jag fick frågan om igångsättning eftersom jag just diskuterat det i annan tråd...

hon har alltså varit dräktig 1 år och 2 veckor och inget annat ;)

KL
Får ju sätta in mina små här oxå ! först en PRE
Romero e:Fandanguillo II u: Diva XXX
han föddes nästan 3 veckor förtidigt den 17/3 kom han
romero.jpg

WHAT.jpg

Sen ÄNTLIGEN kom lilla BABY !! 7 veckor övertiden ! SUCK !!!
e: limelights black knight u: Snowflake,
Kan säga att hon har ju legat och gosat till sig i mammas mage ,för hon vägde 4 kilo när hon föddes , stor liten tjej !!
baby1.jpg

baby3.jpg

tesora

I torsdags mors föddes så min lilla tös. Strax före kl 6 på morgonen var hon ute.
Hon är 75% arab och 25% SWB e. Gimmick ox, ue. Bilikov ox uue. Cordon Bleu 467
1,5 timme gammal
DSC-0185.jpg

13 timmar
DSC-0169.jpg

den 15:e juni strax efter kl 03 födde vår lilla skata ett stoföl e: hohenstaufen-saigon-flemmingh
7tim1.jpg

3:e och sista fölet kom natten till måndag 14 Juni kl.04.10
Stoföl efter BH Zack-Zephyr
DSC02458.jpg

DSC02463.jpg

I lördags kom årets fjärde föl till världen hos oss. Han föddes i hagen mitt på förmiddagen med mig och min veterinär som åskådare :). Hade en kontraktur på vänster fram men den gick över på ett par dar med boxvila och stretching. Nu väntar vi bara på mammas efterbörd :crazy:.

Stammen är Ravell - Nik (mamma rysk). Otroligt rörlig! Men, färgexperter, är han gulbrun eller brun??

SDC13091.jpg

SDC13088.jpg

Stoföl fött 15/6 e. Chin Chin u. Veela u.e. Coriano-Lovari

Chinette_1.jpg

Den 29/4 kl.21.30 kom våran lille Grim ut, inte frivilligt..... vi fick dra ut honom, men bra blev det....
Han är e.Reveny och u.Sabina. (Ardenner)
Bilder hittar ni på tallhem.blogg.se

Senast ändrad av en moderator:

Igår, 16/6 ca 14:30 föddes Rigas (stostam 46) lilla krabat e: Cellestial-Little Q-Racot. Försöker få in bild sen!!

Mellan kl.18.30 och 20.10 idag den 18 juni föddes här hemma två friska fina stoföl..:))

Riktigt mörkbrunt stoföl med stjärn e. Florencio-Bolero-Pajazzo och
brunt jättevackert tecknat stoföl med skjuten stjärn e. Zuidenwind-Master..

Vi fick verkligen precis vad vi inte ens vågat hoppas på men som vi så hett önskat!!! Två fina stoföl från våra bästa ston!!

Imorse (18/6) ca 05.45 anlände ett finfint hingstföl vid namn Lincoln till världen!

e. Hip Hop - Little Boy - Jumper.

Han har fått en påse blodplasma eftersom mamma läckt så mkt mjölk. Blodprov imorgon och ev en påse till. Annars har allting gått hur bra som helst!

img_1604_94278845.jpg

Då har årets alla föl anlänt hos oss

först ut var ett hingst föl född 13/2 U: Fulblods sto E: Weapon`s special copy.

31167162.jpg

Andra fölet var ochså en hingst. född 29/4 U: Hrid fra skuggabjörgum UE: Dökkvi fra fagranesi E Pyrnir från skaneyland.

31167124.jpg

och sist kom ett stoföl. född 14/6 U. Tussilago UE: Troll 660 E: Weapon`s special copy

31167143.jpg

Välkommen till oss;

Ekstra CML e. Florencio I u. Boette ue.Bolero-Pajazzo - ett alldeles otroligt efterlängtat stoföl. Den fjärde i raden helsyskon men det första stoet...

Ekstra_huvud.jpg

Ekstra 12 timmar gammal;

Ekstra_liten.jpg

Zolo CML e. Zuidenwind u. Miramis ue.Master-Napoleon - ytterligare ett underbart stoföl som är precis allt vi önskat oss;

Zolo_liten.jpg

Liknande trådar

Avel Här är årets födelseannonser för fölen som föds i år. Skriv gärna kön, stam och ras och lägg in bilder. Här kommenterar vi inte...
Svar
12
· Visningar
4 241
Senast: cirkus
·
Avel Har länge funderat på att ta föl på mitt sto e, come back 2. Men är lite tveksam mot alla osäkerheter och risker med det. Och sen när...
Svar
5
· Visningar
1 109
Senast: Tingeling
·
Avel Här kommer presentationstråden för årets föl. Lägg gärna ut eller två foton på fölet, men bildbomba inte! Skriv gärna ut kön och...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
44 254
Senast: anra
·
Avel Här kommer presentationstråden för årets föl. Lägg gärna ut eller två foton på fölet, men bildbomba inte! Skriv gärna ut kön och...
7 8 9
Svar
168
· Visningar
61 519

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka