Sv: Föl 2009

Vad har du för sto? Jag har ett sto efter D-Day - Martini - Orust. Hon är utbildad upp till LA-nivå i både dressyr och hoppning men har nu tagit en paus från träningar och tävlingar. Hon fick sitt första föl förra året och kommer att få sitt andra föl i år.

Vad är dina förhoppningar med det lilla livet? Jag har en känsla i min mage som säger att det blir ett sto den här gången och min förhoppning är då att jag kan behålla detta sto och använda den till tävling och avel i framtiden. Det lilla livet kommer att ha Figaro R som far.

När skall den beräknas komma? Den är beräknad till att titta ut i början av maj.

Har du funderingar på att betäcka om 2009? Nej, hon kommer att få "vila" ett år nu, kanske två år för att sedan betäckas på nytt. Hingst är redan bestämt. ;)

Vad har du för sto? Jag har ett 75 % fullblod 25% irländskt sto. Hon är efter Riverscape**-Seacrest, född 1994 och hon väntar sitt första (och troligtvis enda) föl med Sandakan.

Mina förhoppningar är att det kommer att bli en trevlig individ som jag och dottern kan ha gemensamt för rolig allround ridning med en liten övervikt mot dressyr.

Nedkomsten är beräknad till första veckan i juni.

*Vad har du för sto: Welsh Mountain
* Namn: Anna Johanna "Hanna"
* Född: 2005
*Stam: e:Salstas Silver Ghost RWM 53 ue: Pegasus Juwel WHM 115
*När skall den beräknas komma? 20/Mars 2009*Har du funderingar på att betäcka om 2009: Nej. Hanna ska köras in & börja träna/tävlas inom körning. Men har ett annat sto hemma som ska betäckas till våren.

*Berätta gärna mer... Nyfiken? Följ Hannas dräktighet från idag till fölning!!

//Mysan

Vad har du för sto?
Hoppsto f-96 e.Marco Mitras ue. Landesfurst. Har sen tidigare tre avkommer.

Vad är dina förhoppningar med det lilla livet?
Att det ska bli ett sto, med gott temperament, god modell och galopp!
När skall den beräknas komma?
I slutet av mars
Har du funderingar på att betäcka om 2009?
Jaaa...fast jag har nog inte råd i år:( annars har jag tre intressanta hingstar jag vill följa på bruksprovet, samt gillar last man standing, carland o stalypso..bla
:bump:

Två ston som är dräktiga iår. 1) Vermouth - Nebraska 2) Napoleon - Diamant. Båda är beräknade i skiftet juni-juli med ca en veckas mellanrum. tankarna med fölisarna är om de blir hingstar säljas. För sto 1:s föl är tanken att det skall bli en hopphäst kanske tillochmed allroundhäst då hon är dräktig med Balougraph. valde honom för att stoet är lågställt och vill ha ett mer högställt föl och även något luftigare galopp samt kapacitet för lite högre höjder men bevara stoets resterande gångarter, temprament (trots att hon e en tjurskallig bitch i boxen;) men rikigt bra skalle i övrigt) och smidighet. Sto 2:s föl är tänkt som en framtida tävlingshäst till mig om det blir ett stoföl (som då kommer att vara efter Damino SD), hingst så säljs det. Stoet i sig själv rör sig rätt bra men bill ha lite storre gångarter och en bättre typ på fölet. Sto 1 skall betäckas om iår och då med Fetcher N men sto 2 är osäkert fortfarande eftersom hon är gammal och vill se först hur det går längre in i denna dräktigheten innan jag bestämmer mig om hon skall betäckas om. Betäcks hon om har jag inte bestämt mig för vilken hingst men funderar på Chirlon. Men som sagt hon är gammal så vi får se vad tiden har att säga!:p

* Vad har du för sto?: Ett halvblodssto vid namn Zimzalabim, 15 år . det här blir hennes första föl,och fölets far blir Cartier
* Stam (far-morfar): Zephyr-Kaliber
* Vad är dina förhoppningar med det lilla livet?: Att det blir ett sto :P med bra tempetament, bra hopptekning och gångarter, som jag kan ha kvar och tävla i framför allt hoppning med.
* När skall den beräknas komma?: I början av Juni
* Har du funderingar på att betäcka om 2009?: Nej!,Stoet ska sättas igång igen och förhoppningsvis ut på tävlingsbanan igen. :)

/Amanda

Vad har du för sto?
Vi har ett sto dräktigt i år. Hon är e. AHORN - LORD - MAXIMUS

Dräktig med
Pessoa VDL (Animo -Nimmerdor)

Vad är dina förhoppningar med det lilla livet?
En bra och fungerande sport häst!

När skall den beräknas komma?
15 April

Har du funderingar på att betäcka om 2009?
Isf med vilken hingst?

Vi har tänkt att betäcka om henne, men har inte bestämt med vilken hingst!
Kanske Indoctro..?

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 085
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 959
Senast: mars
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 390
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 900

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka