rostad

Trådstartare
Jag har sök, hittade ingen tråd. Men den kan också ha passerat förbi mig.
Alla som ska ha bebbe 2009 är detta en tråd för er.

• Vad har du för sto?
  • Stam (far-morfar)
  • Vad är dina förhoppningar med det lilla livet?
  • När skall den beräknas komma?
  • Har du funderingar på att betäcka om 2009?
  • Isf med vilken hingst?
  • Berätta gärna mer... :D

Sv: Föl 2009

Jag har ett svårklass sto i dressyr som är stambokförd. Har lämnat ett föl tidigare som blev klass 1.

Lucky Point HE - Bernstein

Att den är frisk. Sen ska jag nog sälja den som hopphäst.

Maj-Juni

Ja

Funderar på Kaiser Karl :d

:)

Jag har ett gammalt sto (-88) e Marramas-Cosmos** som haft 14 föl varav 4 eller 5 i svår klass hoppning och fälttävlan. Dräktig med Florencio I med förhoppning om en litet rörligare avkomma till dressyr, annars får den bli det den passar bäst till. Liten önskan är en skäck då mamman är det:d, och många generationer tillbaka, men det går fint med en brun också.
Har ej bestämt om hon ska betäckas om, beror på avkomman, och pga hennes ålder, men hon är väldigt fräsch nu.

*Vad har du för sto? 2 halvbodston
*Stam (far-morfar)
1. Irco Mena, Felisiano. Dräktig med Carresini L
2. Pedro (pilot), Espri. Dräktig med Lord Z
*Vad är dina förhoppningar med det lilla livet?
Att de ska gå och sälja om de blir hingstar och om det blir något sto ska jag spara det.
*När skall den beräknas komma?
Sto 1 i maj
sto 2 i juni
*Har du funderingar på att betäcka om 2009?
Ja båda ska betäckas om samt ett sto till.
*Isf med vilken hingst?
Indoktro, Lux Z, Chacco Blue
*Berätta gärna mer

• Vad har du för sto?
    1) xx e: Funambule 2) xx e: Duty Time
  • Stam (far-morfar)
    Fölen är efter Loredes och Laptop.
    Framtida tävlingshästar/avelston. Hingstar säljs.
    14 Maj och 9 Juni
    Ja, 2an ska betäckas om. 1an ska säljas. Nya stoet e: Helwan ska betäckas om, hon har gått 1,30m
  • Isf med vilken hingst?
    Har 3 miljoner förslag och inga bestämda planer än, xxan ska ha en långlinjerad större hingst med bra psyke, Jaguar Mail har jag tittat på innan till henne men vet ej vad han lämnar för temprament? Casir Ask är också intressant men samma där, annars tar jag Laptop igen om årets föl blir bra. SWB stoet ska ha nån liten kvick hingst. Nåt S-blod kanske, synd att Stalypso inte funkar på TAI hit, Quidam blod vore också intressant.

• Vad har du för sto?
  • Stam (far-morfar)
  • Isf med vilken hingst?

Vi har ett sto e: Irco Marco-Warrigall-Lansiär
Hon har tidigare fått föl efter hingstarna Iowa, Quinar, Cappucino, Quite Capitol, Contendro och nu senast Cardento. En avkomma vann treårstestet och en annan blev klass I hopptalang, alla avkommor är relativt unga och oprövade ännu men dom jag har sett är riktigt fina.
Hon är dräktig med Cellestial en tysk Elit hingst e:Cantus
Hon beräknas föla i juni.
Känns väldigt spännande med en så ovanlig hingst tror det kommer bli en mycket fin avkomma och jag hoppas att det blir ett stoföl denna gången så man kanske kan behålla det.
Hon kommer att betäckas om 2009 med Calido I.

Vad har du för sto?
Halvblod e: Maistic - Uskudar Des Malais, betäckt med Niveau
Fick i år sitt första föl e: Tornesch som vi är mycket nöjda med.

Vad är dina förhoppningar med det lilla livet?
Framtida tävlinghäst, avelsmaterial.

När skall den beräknas komma?
Slutet på juni

Har du funderingar på att betäcka om 2009?
Nej, årets föl kommer för sent för det. Stoet ska sättas igång och förhoppningsvis ge sig ut på tävlingsbanorna igen.

• Vad har du för sto?
    Lånat ett halvblodsso vid namn Stella Artois
  • Stam (far-morfar)
    På bebben? e: Castor II RW 98 ue: Warsteiner
    Få en trevlig liten welsh partbreed (som förhoppningsvis håller ponnymåttet), träna rida in och sälja, är det ett sto ska hon ev få ngt föl först.
    Slutet på maj
    Stella ska hem till sin ägare närfölet är avvant, men ev ska jag få låna ett annat sto att betäcka
  • Isf med vilken hingst?
    Blir Castor igen (passa på när man har egen på jobbet)
  • Berätta gärna mer...
    Blir det en hingst ska han heta "He-Man" (sambon som döper)
    Blir det ett sto ska hon heta "Mary-D" eftersom det blir det första fölet som föds på maryd.

Senast ändrad av en moderator:

• Vad har du för sto?
    1) xx e: Funambule 2) xx e: Duty Time
  • Stam (far-morfar)
    Fölen är efter Loredes och Laptop.
    Framtida tävlingshästar/avelston. Hingstar säljs.
    14 Maj och 9 Juni
    Ja, 2an ska betäckas om. 1an ska säljas. Nya stoet e: Helwan ska betäckas om, hon har gått 1,30m
  • Isf med vilken hingst?
    Har 3 miljoner förslag och inga bestämda planer än, xxan ska ha en långlinjerad större hingst med bra psyke, Jaguar Mail har jag tittat på innan till henne men vet ej vad han lämnar för temprament? Casir Ask är också intressant men samma där, annars tar jag Laptop igen om årets föl blir bra. SWB stoet ska ha nån liten kvick hingst. Nåt S-blod kanske, synd att Stalypso inte funkar på TAI hit, Quidam blod vore också intressant.

Vad har du för sto efter Duty Time??

haha det finns ju väldigt många hingstar som börjar på C så visst finns det många fina. Jag älskar skimlar däremot:angel: Det finns ju rätt många skimmelhingstar som börjar på C också.

Vad har du för sto? 1. Ludwig von Bayern - Sandro Hit - Zeus dräktig med Clintord (Clinton - Caletto). 2. Falleur - Gaston - Jumper dräktig med Looping.
Vad är dina förhoppningar med det lilla livet? I framtiden blivande tävlingshästar.
När skall den beräknas komma? 1. April 2. Sommar
Har du funderingar på att betäcka om 2009? 1:an som är fyra nästa år ska ridas igång för tävling eller försäljning. 2:an får vi se hur det blir med.

Vad har du för sto? sto 1 e Contender-Diskus-Granit-Welf sto 2 e Cortus-Ceylon-Pompe-Hurricane xx

Stam (far-morfar) på fölen? e Escudo-Contender, e Carême-Cortus

Vad är dina förhoppningar med det lilla livet? att de ska vara friska och krya och att allt ska gå bra vid fölningar etc Får Cortus stoet ett stoföl så kommer jag antagligen att ha kvar den för framtida avel.. Contender stoets föl ska säljas om det blir en hingst, blir det ett sto så säljs antingen den eller stofölet från -08 e Balou du Rouet

När skall den beräknas komma? sto 1 fölar i april och sto 2 fölar i juni

Har du funderingar på att betäcka om 2009? ja, båda ska nog antagligen betäckas om. Beror på hur allt går och när Cortus-stoet fölar!

Isf med vilken hingst? har många tankar och funderingar... det finns en hel drös med hingstar som kan vara aktuella... Ska avvakta lite och se efter bruksprovet.. Är lite inne på något Stakkato-blod till båda två.. men vi får se!

Vad har du för sto?
Hannoveranare, 19 år e.Gardeulan I (Gotthard)-Trapper. Fölat i somras, fick ett härligt stoföl e Upgrade (Heartbreaker-Pilot):love:

Stam (far-morfar)
Wind Dancer-Gardeulan-Trapper. Finns en godkänd hingst i Tyskland med liknande stam. :eek:

Att den ska fungera som rid-&tävlingshäst för mig, dvs inga höga krav med tanke på att jag är handikappryttare. Blir den riktigt fin ska jag försöka hitta en duktig ryttare som kan tävla i högre klasser.

När skall den beräknas komma?
Juli

Isf med vilken hingst?

Fantiserar om Stalypso:d, men är nog inte aktuellt med flera fölisar.

* Vad har du för ston? 2 st Morganston
* Stam (far-morfar) Tronshagens Penny är e. Hanover Super Dan 2-Greentree Bonniejohn och dräktig med Hmstd Captains Cream Soda/ Goldget Kitty är e. SC Island Centavo-Primavera Bravado och dräktig med Red Commander 22 (Bästa Avelshingst på Riks-08).
* Vad är dina förhoppningar med det lilla livet? Två typade och rörliga föl som kan föra sina linjer vidare, tävla i allt möjligt och hitta ägare som älskar dem över allt annat. ,)
* När skall de beräknas komma? 11 april/25 juni
* Har du funderingar på att betäcka om 2009? Ja, Penny ska definitivt betäckas om. Kitty är ännu inte bestämt än, hon vill tävlas också..
* Isf med vilken hingst? Eventuellt samma, ifall den blir riktigt bra, men annars så håller vi även ögonen öppna på unga prospekt..

• Vad har du för sto?
  • Stam (far-morfar)
  • Isf med vilken hingst?

vi har betäckt ett av våra ston:
cortez-utrillo, lämnat 2 st klass 1 föl tid.
dräktig med cartier, ber föln juli.
att det är en riktigt tjusig bebis med god rörlighet som vi hittar en bra och seriös köpare till.
vi kommer ej betäcka om detta sto utan får stå över 2009 pga den sena fölningen.

ev kommer vi betäcka ett av våra andra ston, men de planerna ligger bara i lillhjärnan ännu;)

• Vad har du för sto?
    Sto f-94 tävlat sparsamt 120 hopp med placering. Ska föla med Heartbeat
  • Stam (far-morfar)
    Steve's Friend- Illum
    Att det blir ett sto :angel:, min framtida tävlingshäst/avel
    Slutet på mars
    ... funderar gör man väl alltid ;)
  • Isf med vilken hingst?
    Aerline H eller Cosmeo
    Min älsklingshäst som det bara finns en av på denna planet:love:

Fått två fina föl innan men denna gången blir det ett svart sto med bläs och fyra vita (inga höga krav alls :angel:)

• Vad har du för sto? Hannoveranersto -99, gångart.
  • Stam (far-morfar): (på fölis?) Damino SD - Acapulco - xx.
  • Vad är dina förhoppningar med det lilla livet? My future BFF! ;)
  • När skall den beräknas komma? Slutet av april.
  • Har du funderingar på att betäcka om 2009? Nej.. Mamman ska få komma ut på tävlingsbanorna lite först.

Vad har du för sto? Jag har betäckt min gamla häst som jag lånat. Hon är e Master ue Stanford Hon är betäckt med Last Liberty

Jag hoppas det ska bli en fin klass 1 unge med bra gång och hopp, att den är bildskön skadar ju inte :angel: Hade helst velat haft ett riktigt fint stoföl, så man kunde hålla på med lite mindre avelsverksamhet i framtiden. Har precis köpt egen gård, och det är ju drömmen att få lite fler fölisar i framtiden :)

När skall den beräknas komma? Den kommer inte förrens 1 juli.....:(

Får använda henne igen om jag vill, men det drar nog iväg så det blir lite väl sent 2009 :(.
Kanske gör ett nytt försök 2010. Hade ju gärna sett Harley VDL i Sverige då!!
Min kompis har en jättefin fölunge efter honom och jag hade gärna velat ha en likadan :bump:

Jag har ett svårklass sto i dressyr som är stambokförd. Har lämnat ett föl tidigare som blev klass 1.

Lucky Point HE - Bernstein

Att den är frisk. Sen ska jag nog sälja den som hopphäst.

Maj-Juni

Ja

Funderar på Kaiser Karl :d

:)

Vad heter ditt sto? Har en kompis som sålde ett sto nyligen, dräktig med L-P...

Liknande trådar

Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 084
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 959
Senast: mars
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
8
· Visningar
2 390
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 900

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka