Förstörd av graviditeten?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Förstörd av graviditeten?

Mitt "punktsamlas"(kan göra det hos vissa, men såklart inte bara på ett ställe) över kroppen men när jag gått upp 20 kg samlades garanterat mkt av det runt magen då det är där just jag lägger på mej.Fortfarande spinkiga armar å smala kråkben:D
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Förstörd av graviditeten?

Gick du ner så mkt så fort!!:o
Det kan man väl inte göra bara sådär??..elle..?
*Hoppas*:) :)

Förutom bebis bär du på moderkakan, extra blod, extra vätska...
Så mycket försvinner bara efter förlossningen. Olika mycket för alla naturligtvis. Men visst kan man bli av med mkt på en gång! :)
 
Sv: Förstörd av graviditeten?

wow!;) många som gått ner mkt fort!

Jag ha läst nånstans nångång att man inte bör gå ner mer än 1kg/vecka...men d e skillnad efter graviditeten då??
 
Sv: Förstörd av graviditeten?

Mitt "punktsamlas"(kan göra det hos vissa, men såklart inte bara på ett ställe) över kroppen men när jag gått upp 20 kg samlades garanterat mkt av det runt magen då det är där just jag lägger på mej.Fortfarande spinkiga armar å smala kråkben:D

Jag tvivlar stenhårt på att du kan "punktsamla" 20 kilo fett på magen!!
 
Sv: Förstörd av graviditeten?

VAR skrev jag att jag samlade 20 kg på magen???
För det har jag nämligen inte skrivit, däremot skrev jag att mkt av de 20 kg säkerligen hamnade på magen.
 
Sv: Förstörd av graviditeten?

Ser Malin Baryard ut att "dingla överallt"?
Hon har ju faktiskt fått barn och rider fortfarande.
 
Sv: Förstörd av graviditeten?

Hon låter avundsjuk!
Klart du kan ha häst och barn.

I mitt nuvarande stall har 3 av 4 hästägare barn.
I mitt förrförra stall med 20 hästar hade alla utom ett par stycken barn.
Man får trixa och fixa och, tycker jag, sänka kraven på sig själv och sin ridning. Man har inte lika mycket tid. Jag har löst det så att jag har medryttare och de hade alla, utan undantag, i mitt förrförra stall också. Då behöver jag inte ha dåligt samvete att jag inte har tid att rida varje dag+jag kan njuta och vara länge i stallet de dagar jag rider. Plus att jag har tid att njuta av min familj!!
Ang kilona - jag gick upp 10 kg under graviditeten, hade gått ner allt efter ett par veckor. Har aldrig, inte ens som tonåring, haft platt mage och den ser ut ungefär som tidigare (dock med en massa bristningar som minne). Min bästa kompis som fött 3 barn har platt mage men så motionerar hon och gör situps också... hon gick upp över 20 kg under en av sina graviditeter.
 
Sv: Förstörd av graviditeten?

äh skit i henne! finns ju hur mycket kvinnor som helst som man aldrig kan gissa födit massa barn. dessutom så går det att ha häst och bebis på samma gång. klart de blir jobbigt men de går! sen så kan man ju ha en medryttare om de blir för mycket. eller lämna bebisen med pappan, mormor osv och ägna sig lite åt hästen. de kommer gå jättebra och du kommer gå ner dom där kilona=)
 
Sv: Förstörd av graviditeten?

För det första - jag hade hästar innan jag fick barn, det går fortfarande hästar i mina hagar. Och jag har tre barn nu...

Sen - hur förändrad kroppen blir är väldigt individuellt.
Jag själv är överviktig sen tidigare, men gick inte upp särskilt mkt mer när jag var gravid. Däremot hade jag en GIGANTISK mage (hmm, får nästan sätta in fotot igen, så ni får er ett gott skratt! :rofl: )
Det som dock spelat störst roll för mig är att jag har en väldigt dålig elasticitet i huden, så jag har kvar en rejäl skinnpåse på magen. :crazy: Och brösten är ju inte direkt "kortare" än innan, fast jag drog redan då stora storlekar :smirk:.

Jag ska kämpa mig ner till någorlunda normal vikt (minst 20 kg ner), sen hoppas jag få hjälp att göra en bukplastik för att bli av med hudöverskottet. Inte så mycket för utseendets skull, utan för att jag dras med ständiga svampinfektioner pga att det blir fuktigt och lufttätt där :crazy:

Sen ska man komma ihåg att när man väl har fått sina barn så får man helt plötsligt en annan syn på vad som är viktigt här i livet! Helt plötsligt är det inte så himla allvarligt med lite extra ränder på magen eller att tuttarna vägrar trotsa gravitationen :p
 
Sv: Förstörd av graviditeten?

Har inte läst hela tråden så risken är väl att jag upprepar något som någon annan redan sagt.
För bara två generationer sedan (30-40-tal) var många kvinnor häruppe ensamma hemma med ansvar för barn, hushåll, ladugård.
De kunde ha 1 km till kallkällan de hämtade vatten från till människor och djur. De skottade snö, mjölkade för hand, fodrade, hämtade hem hö från skogslador samtidigt som de hade småbarn. Många gånger var de dessutom gravida när de gjorde detta.
Så att man inte skulle kunna klara av en häst som man förmodligen dessutom kan få / redan har viss hjälp till tror jag inte man behöver oroa sig för, så simmma lugnt!
Det andra "problemet" fixar sig också, kanske tillhör du den lyckliga skara som drar på jeansen direkt efter BB. Gör du inte det, so what? Du har gjort det största du kan göra som kvinna du har, med lite hjälp i början, grejat en ny människa!
Var stolt över det!
 
Sv: Förstörd av graviditeten?

Om man inte går upp mer än de rekommenderade 12-15 kg så försvinner i stort sett allt efter förlossningen, eftersom ca 12 kg handlar om just extra blodmängd, livmoder, moderkaka, bebis, fostervatten, vätska i kroppen etc. Man svettas floder efteråt tex!
 
Sv: Förstörd av graviditeten?

Om man inte går upp mer än de rekommenderade 12-15 kg så försvinner i stort sett allt efter förlossningen, eftersom ca 12 kg handlar om just extra blodmängd, livmoder, moderkaka, bebis, fostervatten, vätska i kroppen etc. Man svettas floder efteråt tex!

12kg på en gång...d låter tillräckligt bra för mej!:banana:
 
Sv: Förstörd av graviditeten?

En till som kan motbevisa damen ifråga. Jag gick upp ca 17 kg och har då inga lösa hudveck som fladdrar runt. Ser ut ungefär som innan nu då dottern är 15 mån. Den enda försämringen är väl att brösten är lite plattare, men det är mest jag som ser det.

Och hästen har jag kvar, visst kanske jag inte kan rida lika mkt som innan men iaf tre ggr i veckan.
 
Sv: Förstörd av graviditeten?

det försvinner fort jag födde en son för ca 5dagar sen och har gått ner 10kg nu,3kg kvar till vikten innan graviditeten.jag blev sydd ganska mkt och jag har kunnat ta hand om mina två hästar utan problem,om man bara vill så kan man,visst det gör ont när jag går och så men det försvinner snart.
 
Sv: Förstörd av graviditeten?

VAR skrev jag att jag samlade 20 kg på magen???
För det har jag nämligen inte skrivit, däremot skrev jag att mkt av de 20 kg säkerligen hamnade på magen.


Men ursäkta mig då, men att jämföra 20 kilos övervikt med en graviditet är ganska långsökt, du får inte lika stor mage av 20 kilos övervikt som av 20 kilos viktökning vid graviditet.
 
Sv: Förstörd av graviditeten?

Däremot hade jag en GIGANTISK mage (hmm, får nästan sätta in fotot igen, så ni får er ett gott skratt! :rofl: )
Glömde visst att bifoga bilden, så den kommer här...
magen1.jpg
 
Sv: Förstörd av graviditeten?

Wow! Där kan vi snacka bebismage!
Jag tror inte att min kompis tvillingmage var större och den innehöll iallafall två 3500 grammare.
Hur bar du dig åt för att ta på strumpor och skor?
 
Sv: Förstörd av graviditeten?

Hehe... Det hela beror ju på hur man bär bäbisen i magen, jag har burit alla tre "framför" mig, som på fotot. Magen innehöll en 52 cm och 4745 g...
Strumpor - man får väl sitta ner och vrida benet åt sidan, tror jag... (snart två år sen ju :angel: )
Skor - man skaffar såna som man bara sticker ner fötterna i, möjligtvis med hjälp av ett meterlångt skohorn :love:...

Men det kanske inte är så konstigt att min oelastiska hud ser ut som på min avatar-flodis... :rofl:
 
Sv: Förstörd av graviditeten?

Ameo!!:rofl:
Den magen måste vart tung o bära runt på!!
Min mage e inte så stor utan hela jag e mer jämntjock på nåt vis..
 
Sv: Förstörd av graviditeten?

och så här såg jag ut i v. 35 med min första (jag gick alltså 7 v till så ni kan ju tänka er hur gigantisk magen var när det var färdigjäst :crazy: )
magenv35.jpg

och jag har en hemsk bulldeg där jag förut hade en snygg mage och midja. Tuttarna är dessutom olika stora och har flyttat en trappa ner. Jag gick upp sammanlagt 16 kg med första och 14 med andra. "Defekterna" kom dock redan efter första... (fick hela magen full med bristningar 2 v innan förlossningen)

Så jag är ledsen men har man otur så KAN man få en "förstörd" kropp....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 550
Senast: Gry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp