Förstörd av graviditeten?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Förstörd av graviditeten?

em kompis till mig va jättesmal när hon blev gravid. hon gick upp 30 kg! nu 7 månader senare ser hon nästan ut som innan. visst magen putar lite mer än innan. men magmusklerna tänjs ju ut en bra bit. så de tar ju sin lilla stund att få tillbaka plattmagen.

så har ju självklart en del mycet svårare att komma tillbaka till ursprungsformen.

En annan kompis har fortfarande kvar en del fett och magen är fortfarande lite "degig" (4 mån efter förlossning)

men man behöver ju inte vräka i sig massa onyttigeter bara för att man får=) Sen så får man ju träna om man vill komma i form snabbt.

bristningarna verkar man inte kunna stoppa tyvärr. har tydligen väldigt starka gener för det. är i v 22 och har redan fått lite här å var. och jag har bara gått upp rygt 4 kg. "midjan" och insidan av låren har det kommit på. och på de skummaste stället jag nånsin hört, på vaderna! hu i helvete har det kommit där? okej om man tränar som en galning å muskeln blir skitstor fort, eller nått. men vaderna har inte blivit större men bristningar har de kommit.
 
Sv: Förstörd av graviditeten?

*knapplån*
5491839.jpg

Såhär såg jag ut 18 dagar över tiden, 53 kilos uppgång.... MEGAMAGE.....

(jag behöver bukoperation för att tex kunna ha jeans igen utan skav och problem..... men som sagt 53 kilo är nog rätt UDDA)

såhär såg jag ut då jag blev gravid normalviktig och rätt nöjd http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_17/05520000-05529999/640x480/5524734.jpg
 
Sv: Förstörd av graviditeten?

ojojoj! 53 kg! å du ser inte ens speciellt "tjock" ut i övrigt. vart satte sig dom kilona?:confused:
 
Sv: Förstörd av graviditeten?

Det finns ett antal människor som inte klarar av att andra får den allmänna uppmärksamhet som kommer med graviditeten och bebisen. De anstränger sig jättemycket för att "ta tillbaka", att lägga över uppmärksamheten på dem själva, eller att trycka till den gravida/nyblivna mamman så att hon inte ska tro att hon är nåt. Det är faktiskt väldigt förvånande och det kan vara de man minst anade skulle reagera som blir så här konstiga och måste sätta en på plats fast man inte gjort nåt annat än skaffat barn.

Förbered dig på att detta bara är början på de ulvar i fårakläder som dyker upp när det finns en ny liten bebis med i bilden. Det är ju egentligen osäkra, annars skulle de inte bli provocerade av att andra får uppmärksamhet. Ta inte åt dig av sånt här trams.
 
Senast ändrad:
Sv: Förstörd av graviditeten?

haha har fått samma reaktion flera ggr..... för barnmorskorna trodde jag vägde 100 ungefär.... har oerhört mkt extrahud på ben, armar, mage, tuttar.... så vet inte hur jag ska få bukt med det men hoppas sjukvården kan vara schyssta nog att betala några av operationerna i alla fall!
 
Sv: Förstörd av graviditeten?

betalar dom inte det om man tex mår psykiskt dåligt av det??
 
Sv: Förstörd av graviditeten?

Strunta i henne och alla andra missunnsamma, elaka, beskäftiga personer som besserwisseraktigt måste berätta hur jobbigt allt är i livet sen man fått barn.

Säg åt henne att både knipa käft och börja göra knipövningar nästa gång hon öppnar munnen...så slipper det glappa både här och där. ;)


:bow: :bow:
Kunde inte sagt det bättre själv!
Bra talat!
Håller fullt med!
 
Sv: Förstörd av graviditeten?

Så jag är ledsen men har man otur så KAN man få en "förstörd" kropp....
Förstörd är väl att ta i, i alla fall?
Lite ränder på magen bleknar med tiden och att huden kanske inte är lika tight som den varit tidigare kan man ju ändå leva med
Förstörd? Nä, det tycker jag inte, förändrad är ett bättre ord!
Jag själv är, för övrigt STOLT över min randiga och rutiga plufsmage! Där har jag burit mina tre små älsklingar! :love:
 
Sv: Förstörd av graviditeten?

tja dom KAN betala om man "bara" mår dåligt psykiskt av det men då ska man visst gå på viss antal psykolog-träffar osv. Har man däremot FYSISKA problem (som jag också har) så ska det vara betydligt lättare..... men man oroar sig ju alltid för att bli nekad.... jag med mitt låga negativa självförtroende tror såklart att även om "alla andra" säger att jag är självklar för op.... så kommer de där som bestämmer säga nej :smirk:
 
Sv: Förstörd av graviditeten?

Idioter finns det gott om - det är bara att ignorera!!!! Man BLIR väldigt ifrågasatt när man bestämmer sig för att fortsätta ha häst trots att man får barn, men enligt min erfarenhet kan det funka alldeles utmärkt. Lite mer planering, lite mer hänsynstagande, men funkar, det gör det. Jag köpte och red in min nuvarande häst under mammaledigheten. Hästen lär nu dottern, sex år, att rida (islandshäst, så inte så förfärligt stor....).

Hur mycket kroppen förändras är nog individuellt. Min förändrades knappt alls! Efter 3-4 veckor hade jag alla kläder jag hade innan graviditeten, och tyckte också att kroppen kändes "normal" med avseende på styrka osv. Då hade jag hållit igång rätt bra under graviditeten (ridning t.o.m. v. 34 och hundpromenader tills dagen innan) och gick väl upp 10-12 kg.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
16 550
Senast: Gry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp