Förlossningstecken?!?!

IrpaSnirpa

Trådstartare
Jag har ingen känsel i min mage, vet inte om det är för att den är trött på all gele som min barnmorskor har tröckt på den den sista veckan eller om det är något som har med förlossningen att göra..

Visst känner jag saker, men kliar jag på magen blir det inte sådär skönt utan det är bara något som petar därpå.. Jag har dessutom lyckats klia upp sår för första gången, utan att ens märka det.. Såg det nu när jag klädde på mig.

Vad "sa" er mage när det var dags för förlossningen?
Kan detta vara en allergisk reaktion på medlet de använder när de lyssnar på bebisen o så?

Har haft många turer till sådant denna veckan.
Tisdags, rutinkoll hos BM, vidare till förlossningen. Fick CTG i drygt 1½ timme. Sedan ett ultraljud. Ny tid hos BM på tosdagen, lyssnade återigen på bebisen.

Kanske bara är för mycket gele?
 
Sv: Förlossningstecken?!?!

Jag hade inte heller samma känsel i min mage när den växte. Nog kände jag allt, men mycket, mycket mindre. Kanske för att den stramade så..?

Dagen innan min förlossning kändes magen konstig. Svårt att förklara, men det kändes att något var på gång.
 
Sv: Förlossningstecken?!?!

Jag har haft känsel i magen fram tills nu, det känns avdommnat liksom. Jättekonstigt..

Vi får väl se om det är en liten bebis som tittar ut eller om det är såhär pga magens storlek.. :D

Värkar har jag ju, fast slempropp o vatten är kvar innuti!!
 
Sv: Förlossningstecken?!?!

Vi hoppas på bebis snart nu då :)

Kvällen då bebis kom så skrev jag i min dagbok att magen kändes så skum, och att jag verkligen hoppades på bebis den natten. Och så blev det :D Tyvärr skrev jag inte hur magen kändes, och inte minns jag det heller, trots att det bara var drygt två månader sedan.
 
Sv: Förlossningstecken?!?!

jag kände inget särskilt förräns vattnet gick. då gjorde det ont i magen, ondare och ondare under en liten stund. sedan verkade det som att det sa "plopp" och så ut kom vattnet. det var runt elva tiden på kvällen och halv 8 på kvällen dan efter så kom loke.
innan dess så kändes det precis som vanligt, förutom att slemproppen gick.
 
Sv: Förlossningstecken?!?!

När det är dags sitter du inte och filosoferar kring det.

Det känns när det är på gång!

Lycka till, det kan faktiskt vara en riktigt fin upplevelse, själva förlossningen. För att inte tala om när man sen har en liten bebis. Jag har då aldrig varit med om något mer otroligt än att det kom ut ett BARN ut min mage. Vilken grej!

Lycka till!
 
Sv: Förlossningstecken?!?!

två tre timmar inna jag kände värkarna pirrade det skumt i svanken/ ryggslutet...

Annars var min mage bort domnad de två tre sista månaderna...
 
Sv: Förlossningstecken?!?!

De 2 sista dagarna tappade jag känsel på magen frampå men inte över hela, mera där revbenen sitter.

Hoppas på bebis!
 
Sv: Förlossningstecken?!?!

Ja, det är en cool grej faktiskt!
Jag blev ju snittad, men det kändes så himla konstigt att den där varelsen dom kom med, hade bott inne i min mage så länge :D Så liten, söt och perfekt.. Och jag undrade lite snabbt hur han kunnat få plats därinne, för min mage var väldigt liten :p
 
Sv: Förlossningstecken?!?!

Det känns när det är på gång!

Gör det??
Inte för alla.;)

En kompis födde sin son 30 min efter att dom kommit till förlossningen.
Hon hade inte fattat alls att det var på g innan.
Visst hade hon haft ont, men inte såååå ont tyckte hon.
 
Sv: Förlossningstecken?!?!

Visst finns det historier om dem som dessutom inte visste att de var gravida förrän det ploppade ut en unge.

Men det absolut vanligaste är att man VET när förlossningen har startat. "Tjuvstartar" händer det ju att den gör. Man kommer in alldeles för tidigt och får åka hem några timmar igen.

Men IrpaSnirpa, jag tror inte du ploppar ut en bebis i hallen eller sängen helt plötsligt, utan känner värkar och vet när det är dags att åka in.

Oroa dig inte (det kanske du inte gör), men jag vill peppa ändå. Ta det lugnt, vi är faktiskt skapta för att föda barn och vår inställning spelar stor roll under själva förlossningen. Som det gör till allt vi gör. Det kommer gå bra!
 
Senast ändrad:
Sv: Förlossningstecken?!?!

*knapp*

Ja inte har min förlossning startat nu inte, jag har bara sovit hela dagen, förstår inte vad som är fel på mig.
Somnade 00.00 ganska precis (såg på film med sambon efter middagen) vaknade klockan 14.00. Helt absurt. Vi har grejade lite här hemma, sen somnade jag igen klockan 16.00 och vaknade nyss...

Nog för att jag alltid gillat att sova, men detta är ju sjukt!!
 
Sv: Förlossningstecken?!?!

Helt naturligt!!:)

Du och din kropp vilar upp för vad som komma skall.
Passa på och njut av all sömn du kan få. Ingen som vet hur det blir sen...;)
 
Sv: Förlossningstecken?!?!

Innan min förlossning läste jag att man ofta blir sjuk strax innan, samt att man sover extra hårt. Stämde på pricken för mig! Råkade ut för en dunderförkylning veckan innan förlossningen, och natten innan vattnet gick sov jag hårdare och bättre än vad jag gjort på 9 månader :o. Minns att jag tänkte på morgonen- "undrar om förlossningen sätter igång nu?" Och det gjorde det på kvällen :p
 
Sv: Förlossningstecken?!?!

Åhå!
Skall inte hoppas för mycket, men kanske kommer bebis inatt då.. :angel:

Dock sov jag ju inte helt utan avbrott.. 14 kissepauser och 4 påsar samarin.. Men mellan 11.00 och 14.00 sov jag som en stock.. :D
 
Sv: Förlossningstecken?!?!

Gör det??
Inte för alla.;)

En kompis födde sin son 30 min efter att dom kommit till förlossningen.
Hon hade inte fattat alls att det var på g innan.
Visst hade hon haft ont, men inte såååå ont tyckte hon.

Lite så upplevde jag det också, fast här gick det inte såååå fort, utan mer lagom fort.

Min fundering var hur jag vet när det är dags att åka in till förlossningen. Syrran hade sagt att hon åkte in när hon stod i köket och skrek som ett lejon och svärmor hade sagt att hon åkte in när hon hade så ont så hon inte stod ut längre.

Hmmm, men jag fick aldrig så ont, så jag gick hela dagen med regelbundna värkar 5-10 min emellan och framåt kvällen var det 3-4 min emellan. Smarthjärnan jag fick för mig att det var FÖRVÄRKAR, för det hade jag ju inte haft några än (de är ju dock inte regelbundna). Värkarna gick ju liksom att uthärda...

Till TS: Det förlossningstecken jag kunde märka var att ungefär sista veckan tryckte Wille väldigt mycket uppåt i min mage. När det var dags att titta ut tryckte han ännu mer och när jag låg och skulle föda så tryckte han något ENORMT uppåt, så det var inget bekvämt alls att hänga på gåstolen för jag ville vara UPPRÄTT!

Idag kan jag skratta åt detta för denna egenskap hade han även när han kom ut (och har fortfarande vid 3,5 mån ålder). Han sträcker gärna på sig och blir rak som en pinne.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Ny här på bukefalos men varit en tyst läsare i många, många år. Vet inte riktigt vart jag ska börja, har varit kaos i huvudet sen i...
2 3
Svar
40
· Visningar
12 867
Senast: Lilleknodd
·
Gravid - 1år Ja, nu har det gått mer än två veckor sedan Molly föddes, så nu tänkte jag berätta om förlossningen :). Det började med bebisen levde...
Svar
10
· Visningar
1 564
Senast: rubytoo
·
Gravid - 1år I måndags kväll, vid 18-tiden, fick jag en pytteliten blödning och sen tog "mensvärken" i rejält under några timmar. Efter 3 timmar...
3 4 5
Svar
96
· Visningar
9 891
Senast: TinyWiny
·
Gravid - 1år Här kommer min underbara förlossning som jag mer än gärna delger mig av for en positiv bild av hur det kan vara! Orkar dock inte fixa...
Svar
8
· Visningar
2 402
Senast: paradiset
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp