Förlossningsbrev

Sv: Förlossningsbrev

Min bm hann inte ens läsa inskrivningspappret som skrevs när jag kom in på förlossningen ;)

Jag sa istället åt min sambo hur jag ville göra med allt så han kunde prata åt mig om det skulle behövas.

Fast det är inte alltid ens sambo är så pigg så han kan prata för någon anna än sig själv :angel:
 
Sv: Förlossningsbrev

Risken med ett fyra sidor långt förlossningsbrev är ju att man pga massinformationen kan gå miste om viktiga saker om det är bråttom. Kan tipsa TS om en överstrykningspenna där hon kan markera det allra viktigaste.
 
Sv: Förlossningsbrev

Så sant så.
Mitt brev var ju inte fyra A4, men ja. Jag tog med det jag tyckte var viktigt, och mig hade de ju all tid i världen att fråga eftersom ungen ändå inte ville komma ut.. :mad:
 
Sv: Förlossningsbrev

Jag ar t om och pratade med en Aurora sköterska innan och skrev ner allt jag ville,fruktade, mm men när jag väl va där så var dom överbemannade och hade inte tid att tillgodose mina önskningar..... fy fan det var det värsta jag har gjort...Ingen bedövning ingen kontakt med samma sköterska ingen ångestdämpning....
 
Sv: Förlossningsbrev

Jag är beräknad till idag, 24/1! Men inte en enda känning hittills. Har varit på stan och knallat runt, shoppat lite, laddat med fettig mat :d och går faktiskt på högvarv. Städar och grejar hela tiden, kan inte sitta still! :bump: Får väl se när det drar igång. Men jag är ganska inställd på att det tar nån vecka till.
 
Sv: Förlossningsbrev

Smart med överstrykningspenna, det ska jag göra! Då måste ju det allra viktigaste framgå iaf.

Poppis: Vad synd att du fick en sån trist upplevelse av det hela.. :( Så ska det ju inte behöva bli.. Jag längtar tills det är klart nu, så jag slipper gå här och tänka på det mer!
 
Sv: Förlossningsbrev

Jag skrev aldrig något förlossningsbrev, kände att det var bättre att ta det som det kom. Tyckte det var svårt att önska något eftersom att jag inte alls visste hur det skulle bli.
Det enda önskade var att Johan skulle få stanna på BB och det fick han. Hade kännt mig väldigt ensam om jag skulle sovit utan honom!

Nu gick ju allt väldigt fort, hann aldrig fram till förlossningen innan Matilda ville ut.:D
 
Sv: Förlossningsbrev

*kl*

Jag har en förlossningsplanmall i word, som är konstruerad som ett kryssdiagram. Man sätter helt enkelt kryss i olika rutor (ja, nej, kanske) för olika saker, tex EDA, lustgas, akupunktur etc. Väldigt lättöverskådligt och jag fick mycket beröm för den när jag var på BB. Plus att det får plats några rader undertill, där man kan skriva annan info. Tex skrev jag att jag har sjukhusfobi och har mkt svårt för att stanna över natten, vilket ledde till att jag fick eget rum.

Jag har kvar mallen, har skickat den till några bukefalister redan. Om TS eller någon anan är intresserad så kan jag mejla den, skicka ett pm med mejladress i så fall.
 
Sv: Förlossningsbrev

Det är hemskt när de ger folk falska förhoppningar om hjälp när de sedan inte uppfyller det,speciellt för såna som är förlossningsrädda tex, förlossningsvården är hemsk.
 
Sv: Förlossningsbrev

Det där tyckte jag lät hur bra som helst!! Kortfattat men verkligen fokus där problemet ligger utan krusiduller och bortförklaringar/omförklaringar. Toppen!
 
Sv: Förlossningsbrev

Kul att du tycker det! Jag blir så osäker på sånt, och tycker det är jobbigt att vara till besvär på nåt vis. Är livrädd för att nån ska tycka illa om mig...
 
Sv: Förlossningsbrev

Jag lider av samma sak! När jag låg på sjukhus med bruten axel så glömde de bort mig (jag fick ingen mat!) Men jag tordes inte ringa på klockan! Utan jag bara satt där inne på rummet ensam... Jag var då 14 år.

Otroligt smart att skriva det i brevet. Jag ska nog kopiera det ;)
 
Sv: Förlossningsbrev

Visst är det dumt egentligen att man är sån?! Helt onödigt och inte till hjälp för någon.. Men jag skulle aldrig få för mig att klaga eller kritisera även om det är befogat. Skulle nästan behöva gå en kurs i självhävdelse tror jag.. :p
Kan tänka mig att det kommer bli jobbigt om jag känner att det inte funkar mellan mig och barnmorskan, skulle nog aldrig våga säga det och be att få byta! Kan ju såra någons känslor och det vill jag absolut inte!! :(
 
Sv: Förlossningsbrev

Exakt. Jag tänker exakt likadant. Vi skulle nog behöva gå samma kurs... Jag ska försöka framföra det till min sambo. Han är tvärtom. Han kan bara ha svårt att få in att jag INTE säger till, för honom är det så självklart att man gör det. Men jag ska säga att då måste han föra min talan, och det kommer han att göra också! Då slipper det bli diskussion om det mitt under förlossningen ;)
 
Sv: Förlossningsbrev

Ja det är nog väldigt viktigt att prata om sånt här innan det drar igång, för då kanske man inte kan formulera sig så bra längre. Min sambo kan också säga ifrån mycket bättre än jag.. hoppas jag iaf!
Ska ta upp det till diskussion idag tänkte jag. Gå igenom brevet som jag skrivit, för han har inte läst det än. Kan ju tänkas att han också vill vara med och lägga till något! Men han är så himla easy going när det gäller det här, tror inte han har fattat än att det faktiskt kommer att ske och vad det innebär..!
 
Sv: Förlossningsbrev

Ja för jag hade verkligen blivit lovad smärtlindring så fort jag kom in för jag var så rädd men tji fick jag. Funderar på att beställa min journal för att läsa vad som gick fel...
 
Sv: Förlossningsbrev

Ja jag kan bara inte fatta det! Visst, magen rör sig hela tiden, men det går ändå inte att föreställa sig den lilla varelsen som ligger där inne!! Såg en förlossning på 5:an förut, på det där danska programmet Unga Mödrar. Det gör verkligen ont i hela kroppen när man ser bebisen komma ut alldeles blå och blodig! Försöker fatta att det är en sån vi ska få.. Det är helt otroligt!!
 

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 176
Senast: Liran
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 925
Senast: Sasse
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag kommer emellanåt på mig själv med att ta en titt om min dotter @EmmaFilippa skrivit något här. Detta trots att jag mycket väl vet...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
19 097
Senast: MML
·
Gravid - 1år Har skrivit om det i VGV-tråden någon gång och känner att jag skulle behöva några goda råd. Dottern har börjat nypas, när hon ska sova...
Svar
8
· Visningar
1 621
Senast: Johanna1988
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?

Omröstningar

Tillbaka
Upp