fördomar?

doglover

Trådstartare
varför får man så mycket fördomar när man säger att man vill ha svarta kläder till sitt barn?
jag går för det mesta svartklädd, vf kan jag då inte klä min son i svart?
visst, det är ju många människor som glor på mig och min sambo för att vi inte ser preppy ut. man kan ju undra vad dom tänker?
 
Sv: fördomar?

Varför så viktigt att bara klä sig i svart, det finns ju så många andra färger :). Ombyte förnöjer!
 
Sv: fördomar?

Varför så viktigt att bara klä sig i svart, det finns ju så många andra färger :). Ombyte förnöjer!

gillar inte att se färgglad ut, inte riktigt min grej.........
är ju inte helt totalt kolsvart, skulle väl tippa på 80 %.... eller jag vet inte riktigt..men det är mycket svart iallafall eftersom jag trivs bäst i det. och har ni inte hört, svart slimmar ner en:D
 
Sv: fördomar?

Jag blev dunder nöjd när jag hittade lite svarta kläder till min lilla knotta på Lindex de inhandlades direkt :D När det är dax för hennes första riktiga utejacka blir det en svart med flames :love:

Har svart på henne för att jag tycker det är snyggt och för satt reta svärmor :angel:
 
Sv: fördomar?

Jag blev dunder nöjd när jag hittade lite svarta kläder till min lilla knotta på Lindex de inhandlades direkt :D När det är dax för hennes första riktiga utejacka blir det en svart med flames :love:

Har svart på henne för att jag tycker det är snyggt och för satt reta svärmor :angel:

hehe fan va najs med flames på...jag letar och letar till min son och köper det ja kan....
spöket laban i svart är fint tycker jag.....
rock star baby och evilout.se(?) har snygga grejer med

vill ju hitta min stil till min son med, men det är lite svårt eftersom jag inte vill lägga så jättemycket pengar på kläderna när han ändå bara kan använda dom ganska kort. dom växer ju så fort.
 
Sv: fördomar?

Det har jag aldrig märkt. Nu finns det ju svarta bebiskläder överallt.
Och dödskallar och annat tufft.

När min första son var bebis fanns ingenting sånt i de vanliga affärerna.
 
Sv: fördomar?

Det har jag aldrig märkt. Nu finns det ju svarta bebiskläder överallt.
Och dödskallar och annat tufft.

När min första son var bebis fanns ingenting sånt i de vanliga affärerna.

jo, det blev ju mode igen efter pirates,,,,,

men det verkar ändå så "otraditionellt" att inte klä sitt barn i små söta vanliga bebiskläder. df är det väl så mycket fördommar. sen tror väl folk att man är sadist eller nåt och en massa sånt.,
 
Sv: fördomar?

För att folk tycker bebisar ska ha söta pastellfärger:smirk:
Min son på 4 mån har svarta kläder, med dödsskallar & min favorit, en body där det står "Can´t sleep clowns will eat me"
Jag har clownskräck å det kändes som ett naturligt val;)
 
Sv: fördomar?

Jag klär ofta lillen i svart, han passar bra i det, jag gillar det och folk ska skita i vad jag vill ha på bebis!
 
Sv: fördomar?

För att folk tycker bebisar ska ha söta pastellfärger:smirk:
Min son på 4 mån har svarta kläder, med dödsskallar & min favorit, en body där det står "Can´t sleep clowns will eat me"
Jag har clownskräck å det kändes som ett naturligt val;)

Det kommer från ett bonusspår på en Alice Cooperplatta!
 
Sv: fördomar?

Mina barn var så blonda som barn så de passade helt enkelt inte i svart. Nu har de börjat få mer färger och då bär de upp svart på ett annat sätt. Utbudet är också större (=mer varierat) när barnen blir större :)
 
Sv: fördomar?

Mina barn var så blonda som barn så de passade helt enkelt inte i svart. Nu har de börjat få mer färger och då bär de upp svart på ett annat sätt. Utbudet är också större (=mer varierat) när barnen blir större :)

Men det är ju jättefint med svart till blont hår!?!?!?
 
Sv: fördomar?

Jag har faktiskt också hört folk (föräldrar till barn i min dotters klass, till exempel) säga att "barn ska inte ha svart". Och jag undrar SÅ varför? Varför räknas svart som en så elakartad färg att barn inte ens ska ha den på sig? (och nej, jag kunde inte med att fråga...)
 
Sv: fördomar?

Det beror på vad man har för färger. Mina barn såg ännu blekare ut i svart. Nu när de passerat 5-6 årsåldern är de ff blonda men har mer färger och är fina i svart :love:
 
Sv: fördomar?

Min lilla är också blond, men han har "rätt" färg eller hur man ska uttrycka sig, så han passar jättebra i det :)
 
Sv: fördomar?

För att folk tycker bebisar ska ha söta pastellfärger:smirk:
Min son på 4 mån har svarta kläder, med dödsskallar & min favorit, en body där det står "Can´t sleep clowns will eat me"
Jag har clownskräck å det kändes som ett naturligt val;)

Vart hittade du den bodyn?
Vill oxå ha!!!!
Jag har oxå clownskräck så det vore ju hur tufft som helst.
PM:a om du inte vill skriva det här :rofl:
 
Sv: fördomar?

varför får man så mycket fördomar när man säger att man vill ha svarta kläder till sitt barn?
jag går för det mesta svartklädd, vf kan jag då inte klä min son i svart?
visst, det är ju många människor som glor på mig och min sambo för att vi inte ser preppy ut. man kan ju undra vad dom tänker?

Nu är det upp till er, men låt pojken välja själv sedan.
 

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
1 669
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
Svar
8
· Visningar
1 320
Övr. Barn Ett barn i dotterns förskolegrupp försöker tvinga henne att konstant leka med henne. Gör inte dottern det så blir det andra barnet...
2
Svar
23
· Visningar
1 645
Senast: Inte_Ung
·
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
1 360
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp