Fodret Applaws?

igbest

Trådstartare
Vad har ni att säga om hundfodret Applaws?
Den jag har tittat på har kyckling som första ingrediens och den är på 67%.

Jag har pratat med min veterinär om att prova ett "vanligt" foder till min allergiska hund. Hon har inte visat några symptom på flera månader och när vi tog blodprov för snart ett år sen så visade det att hon hade kvalsterallergi och någon foderallergi som inte gick att se exakt vad det var.
I nuläget äter hon RC Hypoallergenic men det är ju rätt så dyrt så det hade varit trevligt om man kunde hitta något "vanligt" foder som kan funka. Skulle hon få allergisymptom så går jag tillbaka till Hypon och sen så ska vi ta ett nytt blodprov efter sommaren.

I helgen ska vi ut och gå med veterinären och då skulle hon ge förslag på foder som jag kan prova. Men jag blev nyfiken på det här fodret så jag skulle vilja veta om det är bra.

Det jag vet är att hon verkar tåla kyckling.

Sv: Fodret Applaws?

Har inget erfarenhet av fodret Applaws men vill tipsa om purina pro plan som vi hade till vår hund med kvalsterallergi och foderallergi. Vi gav lax som funkade som proteinkälla för honom.

Jag har funderat på att testa Applaws foder till min hund, då hon troligen är allergisk mot spannmål. Applaws verkar ju inte ha spannmål i sitt foder och hög kötthalt:)
Men har sökt både på buke och på google efter vad folk tycker om fodret men inte hittat nått, hoppas det kommer upp lite sånt i denna tråden:)

Det finns även ett foder som kallas för Lamm, men det innehåller mest kycklingkött. Lamm 5% står det. Så den som har hund som inte kan/ska äta kyckling måste se upp där. I ett lammfoder ska det endast finnas lammkött.

Det finns även ett foder som kallas för Lamm, men det innehåller mest kycklingkött. Lamm 5% står det. Så den som har hund som inte kan/ska äta kyckling måste se upp där. I ett lammfoder ska det endast finnas lammkött.

Alla deras foder innehåller väl kyckling? Både lamm och lax fodret har ju kyckling i sig!

Senast ändrad:

Jag har tidigare haft foder med kyckling, men jag tycker han vart dålig i magen till och från och kliat sig lite speciellt i ljumskarna. Provat olika foder men alla har innehållit kyckling el. gris.

Så provade jag Carrier Lamm & Ris, och han har blivit bra i magen och inte kliat sig mera. Det har dock ris först på innehållsförteckningen, men funkar det så är jag nöjd! :)

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
2 196
Senast: Myrten
·
Hundhälsa Hejsan, Min hund på 12 år har haft känslig mage i många år. Vi gav henne pro-kolin+ för hård och rumlande mage vid behov i flera...
Svar
1
· Visningar
1 137
Senast: Tjholahopp
·
Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 352
Senast: Castellini
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en hund (Terrier Brasileiro tik på ca 2 år) som sedan hon var ca 3 månader uppvisat symptom på allergi...
2
Svar
23
· Visningar
2 719
Senast: Sandora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar